دوشنبه 16 فروردین 1400

با این اپلیکیشن ها سفر راحتی را تجربه کنید

مقالات
با این اپلیکیشن ها سفر راحتی را تجربه کنید
با این اپلیکیشن ها سفر راحتی را تجربه کنید

به موازات پیشرفتهای تکنولوژیک، طیف وسیعی از برنامه های هوشمند ایجاد شده که اطلاعات بیشتری را از قبل به مردم ارائه می کنند. این پیشرفتها کیفیت زندگی بشر را بیشتر و البته آسانتر کرده است و امروزه زندگی بدون حضور این ابزار هوشمند تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.یکی از مواردی که استفاده در آن از این ابزارها و برنامه های هوشمند ضروری به نظر می رسد موضوع سفر و گردشگری است که در این مورد هم برنامه های زیادی در جهت آسانتر کرده سفر ایجاد شده اند به طوریکه با وجود این اپلیکیشنها سفر کردن به هر نقطه ای از جهان با حضور اینراهنمایان هوشمند بسیار ساده تر از یک دهه گذشته شده و و نگرانیها از حضور در یک مکان غریب را تا حد بسیار زیادی کاهش داده اند. مسافرین هوشمند با استفاده از چندین اپلیکیشن در گوشیهای هوشمند خود، سفر خود را آسانتر می کنند. درست به مانند انتخاب وسایل مورد نیاز و بستن چمدان، داشتن برنامه های مناسب بر روی گوشی می تواند به طور چشمگیری سفر شما را بهبود ببخشد. اپلیکیشنها و برنامه های مربوط به گردشگری بسیار زیاد بوده و هر روز هم بر آنها افزوده می شود و در ادامه تعدادی از این برنامه ها به شما معرفی می شوند.

Google Translate
به روز رسانی جدید Google Translate، که در ماه اکتبر منتشر شد، می تواند بهترین همراه مسافرتی باشد.
دربه روز رسانی جدید زبانهای عربی، تایلندی، ویتنامی، هندی، بنگالی، گجراتی، کانادایی، مالایی، مارته، نپالی، پنجابی، تامیل و تلوگو و … قابلیت ترجمه کردن پیدا کرده اند. این موضوع می تواند بسیار مفید باشد به خصوص در مواقعی که نیاز به خواندن تابلوهای راهنما ، منوها و اسامی فروشگاهها دارید. این برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و اندرویددر دسترس است، همچنین قابلیت ترجمه آفلاین وجود دارد.

sygic
این نرم افزار، یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر و اپلیکیشن های جهانگردی برای مسیریابی آفلاین است که بیش از ۱۰۰ میلیون بار هم دانلود شده. برنامه جی پی اس آفلاین سایجیک، نقشه های شهرها و کشورهای مختلف دنیا رو برای شما نمایش می دهد و شما می توانید در آن از زبان فارسی هم استفاده کنید. sygic نقشه اکثر شهرهای ایران نظیر تهران، مشهد، اصفهان و… رو به صورت کامل روی گوشی همراه نمایش داده و جاده های شهری و بین شهری رو هم برای شما مشخص کند.

waze
این اپلیکیشن جهانگردی، برنامه رانندگی و مسیریابی اجتماعیِ که شما رابه رانندگان دیگه متصل می کند. با استفاده از “ویز” نه تنها می توانید اطلاعات ترافیکی و مسیریابی را به دست بیاورید، بلکه ترافیک های محدوده خودتانرا هم مشخص کنید تا بتوانید به رفت و آمد خود و دیگران، بهتر کمک کنید. نمایش وضعیت ترافیکی، دوربین های کنترل سرعت، تصادفات و یا جاهای پر خطر هم از امکانات دیگر این اپلیکشین برای سفر هست.

Booking
“بوکینگ”، برای رزرو هتل کار شما راآسانتر میکند. booking امکان رزرو از بین ۶۴۰ هزار هتل و آپارتمان را برای شما فراهم میکند و همچنین جست و جوی اقامتگاه بر اساس اماکن برجسته و معروف میسر می کند، همچنین شما امکان رزرو مستقیم از گوشی هوشند خود راهم دارید و در صورت تمایل می توانید اطلاعات خود را رو از سایت به روی رایانه شخصی منتقل کنید.

Foursquare
با استفاده از این برنامه شما این امکان را دارید ببینید که دوستان شما به کجاها سر زده و چه کارهایی انجام می دهند. این نرم افزار بهترین مکان ها رو تو شهر پیدا می کند. با این برنامهمی توانید تصاویر را به اشتراک گذاشته و نقطه جغرافیایی مکان مورد نظرتانرا هم روی نقشه پیدا کنید.این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر معرفی شده و بسیار کاربردی می باشد.

wego
برای استفاده از این اپلیکیشن سفر، حتما باید به اینترنت متصل باشید اما می توانید با دانلود نقشه کشور مورد نظر، از برنامه در حالت آفلاین هم استفاده کنید. با جستجوی نام محل مورد نظر، می توانید به آسانی آدرس را پیدا کنید و با دانلود صدای راهنمای نقشه و ذخیره آن در کارت حافظه در حین رانندگی استفاده کنید.

TripAdvisor
“تریپ ادوایزر: مدت هاست که جزو محبوبترین مرجع برای مسافرت می باشد. بیش از ۲۲۵ میلیون نفر تورها، منوی رستوران و هتل های مختلف در کشورهای مختلف رو معرفی می کند و در سال های اخیر هم محبوبیت این اپلیکیشن سفر با دسترسی آسان و کاربردیش بیشتر هم شده است.

Google Trips
Google Tripsبه شما امکان می دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را سازماندهی کرده و راحت تر به گردش و سفر بپردازید. با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، برنامه ها را ویرایش کرده و فعالیت هایی مثل رزرو مکان را از طریق حساب “جیمیل”انجام بدهید. برنامه های ارائه شده تو این اپ جامع و کامل بوده و شما امکان ذخیره و مشاهده برنامه را بصورت آفلاین هم دارید.

Couch Surfing
دوستان بسیاری از سراسر دنیا هستند که شما هنوز آنهارا ملاقات نکرده اید. این اپلیکیشن جهانگردی جامع و کاملی هست که بیش از ۹ میلیون کاربر در ان طرفدار سفر هستند و شما می توانید هتل یا خانه های میزبان در سراسر دنیا را پیدا کرده و از محل های جدید هم لذت ببرید، عکس آپلود کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

*در کنار این برنامه ها هم برنامه هایی مثلElk Currency Converter در مورد تبدیل ارزهاو Just Fly در مورد انتخاب ارزانترین پرواز وجود دارد که در سفرهای خارج از کشور بسیار کارآمد می باشند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط