شنبه 28 خرداد 1401

مقایسه مسترکارت با ویزا کارت، کدام بهتر است؟

مقالات، مقالات مستر کارت، مقالات ویزا کارت
مقایسه مسترکارت با ویزا کارت، کدام بهتر است؟
مقایسه مسترکارت با ویزا کارت، کدام بهتر است؟

زمانی که قصد دریافت یک کارت بانکی بین المللی را دارید، شاید اولین سؤالی که به ذهن شما خطور می کند  این باشد که در میان دو کارت معروف و محبوب مستر کارت و ویزا کارت کدام یک بهتر است و اختلاف این دو در چیست؟ این که کدام یک برای شما بهتر است بستگی به موارد استفاده شما دارد که سعی می کنیم در این مقاله به همه آن ها اشاره کنیم. با “ارزی پی” همراه باشید.

 

نکته اول این است که هیچ یک از شرکت های Visa یا MasterCard کارت اعتباری صادر نمی کنند. کارتهای اعتباری توسط بانکها صادر می شوند و هر بانک نرخ بهره ، هزینه و تسهیلات خود را دارد Visa. و MasterCard در حقیقت شبکه های پرداخت هستند. این شرکت ها پرداخت ها را بین بانک ها و گیرنده ها (به عنوان مثال ، بازرگانان) از طریق کارت های بانکی انجام می دهند.

هر دو سیستم پرداخت مزایای خاصی مانند بیمه اتومبیل ، محافظت از کلاهبرداریها و سایر ضمانت نامه ها را به دارندگان کارت ارائه می دهند.

در  مقام مقایسه Visa و MasterCard ، بسیار مشابه یکدیگرهستند و در حالی که  شرکت ویزا ادعا می کند که بیش از 2.4 میلیارد کاربر در بیش از 200 کشور جهان از کارتهای این شرکت استفاده می کنند ، مستر کارت از دادن آمار مشابه خودداری می کند و فقط می گوید که سالانه بیش از 18 میلیارد پرداخت از طریق کارتهای این شرکت صورت می گیرد.

 

مسترکارت یا ویزا؛ پذیرش کدام بیشتر است؟

به طور معمول ، بازرگانان (صاحبان مغازه ها و غیره) Visa و MasterCard را می پذیرند و این قانون نه تنها در ایالات متحده بلکه در مورد سایر کشورها در سراسر جهان اعمال می شود. این درحالیست که ، در کشورهایی غیر از ایالات متحده ، American Express و Discovery که دو سیستم پرداخت آمریکایی هستند ، کمتر پذیرفته می شوند.

این واقعیت که یک پذیرنده(بازرگان ،مغازه دار و …) یکی یا هر دو روش را قبول کرده است بستگی به این دارد که کدام شرکت یا شرکتهایی با آنها قرارداد دارند.

به عنوان مثال ، عمده فروشی Costco فقط Visa Card را قبول می کرد و Sam’s Club قبلاً فقط MasterCard را قبول کرده بود ، که در حال حاضر هر دو  مسترکارت و کارت ویزا را می پذیرند.

هر دو توسط بیش از 20 میلیون بازرگان و در بیش از 150 کشور جهان پذیرفته شده اند ، و شما به سختی می توانید مکانی را پیدا کنید که فقط یکی از این کارتها را بپذیرند.

 

مزایای استفاده از ویزا و مستر کارت

همانطور که گفته شد ، ویزا و مستر کارت جدا از مزایای بانک صادر کننده کارت ، مزایایی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. مقایسه Visa و MasterCard از نظر مزایایی که به مشتری ارائه می شود به طور خلاصه به شرح زیر است.

ویزا کارت

  1. مزایای سفر: پیشنهاد برای اقامت و تفریح در بیش از 900 مرکز اقامتی به همراه تخفیف
  2. امنیت پرداخت و خرید: برای دارندگان VISA Signature حداکثر 10،000 برنامه امنیتی به همراه 50،000 دلارضمانت برای هر دارنده کارت

مسترکارت

  1. مزایای سفر: برای مشتریان جهانی و World Elite برای اقامت در هتل های مجلل مزایا و تخفیفاتی را ارائه می دهد.

تخفیف برای رویدادها و خرید کالاهای لوکس و برنامه های تلفن همراه

تخفیف برای سفر با کشتی یا هواپیما فقط برای مشتریان World Elite

تخفیف در برخی تورها و برنامه های تفریحی

  1. امنیت پرداخت و خرید: محافظت در برابر افت ارزش و قیمت. حداکثر 60 روز برای مشتریان World MasterCard و 120 روز برای World Elite

 

مسترکارت و ویزا ویژگی ها و خدمات گسترده ای را ارائه می دهند که بانک ها می توانند از آنها استفاده کنند تا گزینه هایی را برای مشتریان خود ارائه دهند.

 

پرداختهای غیر فیزیکی – کارتهای اعتباری با ویژگی payWave در ویزا و ویژگی MasterCard PayPass در مسترکارت به صاحبانشان این امکان را می دهند که با نزدیک کردن کارت خود به یک دستگاه سازگار ، پرداخت را انجام دهند. اگر معامله کمتر از 100 دلار باشد ، حتی نیازی به وارد کردن رمز عبور خود ندارید و این می تواند سرعت خرید را افزایش دهد. برای خریدهای بالاتر از 100 دلار هنوز می توانید از این ویژگی استفاده کنید ، اما برای تأیید معامله خود باید یک رمز ورود وارد کنید. همچنین می توانید این قابلیت را در تلفن همراه خود داشته باشید ، بنابراین می توانید بدون کارت فیزیکی و تنها با تلفن همراه  خود خرید کنید.

 

کارت های پریمیوم – Visa و MasterCard  کارتهای پریمیوم و استاندارد را ارائه می دهند و به طور خاص کارتهای پریمیوم ویژگیهای بیشتری نسبت به کارتهای استاندارد ارائه می دهند. به عنوان مثال ، Visa Platinum ، Signature ، Infinite  یا کارتهایWorld MasterCard  از جمله این کارتها هستند.

 

پیشنهادهای ویژه Visa Entertainment – و MasterCard Priceless نام برنامه هایی است که شرکت های Visa و MasterCard برای مشتریان دارند. می توانید از آنها برای استفاده از ابزارهای سرگرمی(مانند شهربازی) ، ناهار ، مسافرت و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید. حتی با برخی از کارتهای پریمیوم ، می توانید تخفیف هایی در این برنامه ها دریافت کنید.

 

خدمات امنیتی گسترده جهانی – خطوط پشتیبانی Visa و MasterCard در صورتی که کارت خود را گم کرده باشید یا کارت شما به سرقت رفته باشد و حتی اگر سوالی دارید به شما کمک می کنند. این پشتیبانی در سراسر ساعات شبانه روزارائه می شود.

 

حمایت از خرید آنلاین – مسترکارت و ویزا برنامه هایی دارند که باعث افزایش امنیت برای مشتریان در زمان پرداخت های اینترنتی می شوند. Verified by Visa  و MasterCard SecureCode نمونه هایی از این محافظتها هستند. با فعال کردن این سرویس ها ، شما باید کد امنیتی را که از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال می شود ، وارد کنید تا یک پرداخت انجام شود.

 

معیارهای مقایسه ویزا در مقابل مستر کارت

در مقایسه ویزا در مقابل مستر کارت ، باید معیارهایی را در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی بین دو ارائه دهنده خدمات تفکیک لازم را به دست بیاورید. در ادامه برخی از معیارهایی که باید در مقایسه Visa vs MasterCard در نظر بگیرید،آورده شده است.

 

هزینه های سالانه – بیشتر کارت های اعتباری هزینه سالیانه را برای دارنده کارت به همراه دارند که این هزینه ها برای کارتهای معمولی حداقل 25 و حداکثر 700 دلار می باشد که صادرکننده سالانه این هزینه ها را تعیین می کند. کارتهای Visa Platinum, Signature and Infinite و همچنین World MasterCards معمولاً بیشترین هزینه سالانه را به دلیل ویژگی های خود دارند.

 

نرخ بهره – نرخ سود بسته به نوع کارت انتخابی شما(کارت بدهی ،اعتباری یا پریمیوم) متفاوت است ، بنابراین باید هنگام انتخاب به این موضوع  توجه داشته باشید.

 

جوایز – برخی کارتهای اعتباری ویزا و مستر کارت دارای یک برنامه جایزه دهی هستند که برای هر 1 دلار که هزینه می کنید یک امتیاز به شما می دهد و در نهایت می توانید به ازای امتیازات خود پاداش بگیرید.

 

روزهای بدون هزینه – اگر بدهی خود را در زمان تعیین شده تسویه کنید ، بیشتر کارتهای اعتباری بصورت دوره ای و بدون دریافت هزینه صادر می شوند ، به عنوان مثال تسویه حساب می تواند یک دوره 44 روزه باشد. این ویژگی به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه ای ، خرید خود را انجام دهید.

 

پیشنهادات ویژه – کارت های اعتباری (Credit cards)مزایای خاص خود را دارند که می توانند شامل بیمه تکمیلی ، پیشنهادات ویژه و سفرهای هوایی شوند. این مزایا ارزشمند هستند.

 

پیشنهادات برای تازه واردان – ارائه دهندگان کارت های اعتباری معمولاً پیشنهادات کوتاه مدت را به تازه واردان خود ارائه می دهند ، از جمله نرخ انتقال 0٪ یا نرخ بهره 0٪ ، که این مزیت بسیار خوبست.

 

خدمات امنیتی – علاوه بر خدمات امنیتی ارائه شده توسط Visa و MasterCard ، صادرکنندگان کارت خدمات 24 ساعته امنیتی را در موارد کلاهبرداری ، محدود کردن معاملات روزانه یا حتی قفل کردن کارت به طور موقت ارائه می دهند.

 

هزینه ها

اگر از کارت اعتباری خود هوشمندانه استفاده کنید ، دیگر نیازی به پرداخت هزینه خدمات آن نخواهید داشت ، اما ارائه دهندگان خدمات معمولاً برای کسب درآمد از خدمات خود چندین روش را انجام می دهند که در نتیجه هزینه برای شما به همراه خواهد داشت. برخی از مهمترین راه هایی که ممکن است کارت اعتباری شما را با پرداخت هزینه خدمات همراه کند، به شرح زیر است:

  • دریافت بهره در صورت وام گرفتن
  • هزینه های ماهانه یا سالانه با برخی کارت ها
  • هزینه نقض برخی از قوانین ، مانند تاخیر پرداختها در موعد مقرر یا برداشت بیش از سقف تعیین شده
  • هزینه های مربوط به استفاده از امکانات بیشتر مانند برداشت پول ، انتقال وجه و غیره.

 

هزینه ماهانه و سالانه

بسیاری از کارت ها رایگان هستند و برخی دیگر برای سال اول چیزی دریافت نمی کنند.

با این حال ، برخی از کارتهای اعتباری هزینه هایی را بین 173 تا 213 دلار به صورت ماهانه یا سالانه برای شما به همراه خواهند داشت.

 

هزینه های اضافی

ارائه دهندگان کارت های اعتباری محدودیت هایی را روی کارت تعیین می کنند که حداکثربرداشت از مقدار موجود در کارت را محدود می کند.

به عنوان مثال ، محدودیت کارت اعتباری شما 2000 پوند است و بیش از 1000 پوند در یک ماه هزینه کرده اید. اگر بیش از 1،000 پوند در این ماه هزینه کنید ، محدودیت هزینه ها برای شما اعمال خواهد شد.

اگر از این حد تعیین شده عبور کنید ، باید 17 دلار یا بیشتر را به شرکت صادرکننده بپردازید.

 

هزینه های برداشت

استفاده از کارت اعتباری در دستگاه خودپرداز به دو دلیل می تواند برای شما پرهزینه باشد:

هزینه های برداشت – این به عنوان درصدی از مبلغی که می خواهید برداشت کنید محاسبه می شود.

 

بهره فوری – در زمان برداشت ، مجبور خواهید بود مبلغ بهره را به صورت فوری پرداخت كنید ، در حالی كه خریدهای عادی با كارت اعتباری شامل هیچ گونه بهره ای نیست.

به عنوان مثال ، اگر 100 پوند از یک دستگاه خودپرداز برداشت کنید و 36 روز بعد آن را بازپرداخت کنید ، مجبور خواهید بود 5.52 دلار به عنوان هزینه بهره بپردازید.

 

هزینه های خارج از کشور صادر کننده

اگر از کارت اعتباری خود مانند ویزا کارت در خارج از کشور استفاده می کنید ، برای هر پرداختی که انجام می دهید 2.99٪ از اعتبار شما کسر می شود. این بدان معناست که برای هر 100 پوندی که خریداری می کنی د باید 2.99 پوند بپردازید.

برداشت خارج از کشور حتی می تواند گرانتر باشد که معمولاً 27.9٪ یا بیشتر است. همچنین باید تا 3 درصد برای برداشت نقدی از دستگاههای ATM بپردازید.

البته کارت هایی برای استفاده در خارج از کشور وجود دارد که نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از آنها نیست.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط