دوشنبه 16 فروردین 1400

اضافه شدن ویژگی جدید در گوگل برای جستجوی دقیق تر

اخبار
اضافه شدن ویژگی جدید در گوگل برای جستجوی دقیق تر
اضافه شدن ویژگی جدید در گوگل برای جستجوی دقیق تر

تا به امروز موتور جست و جوی گوگل برای جستجوی متن  نتایج جستجو را در صدر قرار می داد تا یک پاسخ فوری به شما بدهد. اما وقتی بر روی قطعه کلیک می کنید، گاهی پیدا کردن آن متن در وب سایت دشوار است. اکنون گوگل به منظور کمک به کاربران در یافتن بهتر و سریعتر اطلاعات مورد نیاز، بخش‌های مربوطه در وب‌سایت منبع را با رنگ زرد هایلایت خواهد کرد. 

 

ویژگی جدید یعنی هایلایت شدن اطلاعات با رنگ زرد، در باکس‌هایی رویت می‌شود که در قسمت بالایی بخش نتایج جستجو به نمایش درمی‌آیند (Google Featured Snippet) و کاربر می‌تواند بدون نیاز به باز کردن وب‌سایت، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند.

پیش از این، کاربران برای مشاهده اطلاعات، می‌بایست حتما وارد وب‌سایت‌های مربوطه شوند اما از این پس، اطلاعات مورد نیاز با رنگ زرد‌هایلات شده و قابلت رویت خواهند بود و حتی بعد از ورود به سایت، مرورگر به صورت خودکار به پایین و به سمت بخشی که‌هایلایت شده، اسکرول خواهد کرد.

دنی سالیوان از مدیران گوگل در خصوص می‌گوید که چند وقتی است شرکت گوگل در حال کار روی این قابلیت است. این ویژگی در سال 2018 برای صفحات با فرمت (AMP) عرضه شد و در سال 2019 نیز، این ویژگی به صورت آزمایشی روی صفحات HTML مورد تست و ارزیابی قرار گرفت. تا اینکه اخیرا قابلیت مذکور رسما برای صفحات HTML عرضه شد و از طریق حساب کاربری Search گوگل در توییتر نیز تایید شد.

اگرچه در گزارش وب‌سایت مذکور اعلام شده که این ویژگی برای اغلب مرورگرها و باکس‌های Google Featured Snippet قابل استفاده است، اما گزارش‌هایی مبنی بر وجود نقص در عملکرد آن منتشر شده است. گفته می‌شود که این قابلیت در کروم دسکتاپ و سافاری در گوشی‌های هوشمند به خوبی کار می‌کند اما در اج یا سافاری دسکتاپ، رنگ زرد روی متون مشاهده نمی‌شود. گوگل اما در این رابطه اعلام کرد که ممکن است این عملکرد به دلیل عدم پشتیبانی برخی از مرورگرها، دچار اختلال شود.

با این حال، اگرچه شاید قابلیت جست و جوی گوگل مذکور از طریق نمایش اطلاعات مورد نیاز کاربران با رنگ زرد، ظاهر چندان خوشایندی را برای صفحه جستجو به دنبال نداشته باشد، اما می‌تواند به کاربر کمک کند تا اطلاعات مدنظر را راحت‌تر پیدا کند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط