دوشنبه 16 فروردین 1400

اعلام همکاری ریپل با بانک فجیره امارات برای پرداخت های بین المللی

اخبار
اعلام همکاری ریپل با بانک فجیره امارات برای پرداخت های بین المللی
اعلام همکاری ریپل با بانک فجیره امارات برای پرداخت های بین المللی

یکی از بزرگترین بانک های انتقال پول و فارکس خاورمیانه مستقر در امارات با غول استارتاپی ریپل (فعال در حوزه پرداخت های بین المللی) برای فعال کردن پرداخت های بین المللی با ریپل به توافق رسید. با حضور در بیش از 31 کشور، بورس امارات متحده عربی جزء اولین اپراتور های حواله بین المللی در منطقه است و جدیدترین ارائه دهنده راه حل های پرداخت با ریپل است.

 

مدیر عامل شرکت بانک اماراتی با اشاره به اهمیت حرکت زودهنگام در اتخاذ تصمیم بر استفاده از فناوری غیرمتمرکز ، اظهار داشت:”پذیرش اولیه این فناوری به ما امکان ارائه خدمات رقابتی را می دهد ، زیرا این امر بر سرعت و هزینه معاملات بین المللی تأثیر خواهد گذاشت. ما مفتخریم که آینده پرداخت را با Ripple متحول خواهیم کرد. ”

با پیاده سازی این موضوع، ریپل ادعا می کند که بانک فجیره می تواند پرداخت های فوری بین المللی را با نرخ رقابتی ، سرعت ، شفافیت و کارآیی تسهیل کند. با جمعیت قابل توجهی از مهاجران در منطقه ، امارات متحده عربی از جمله شلوغ ترین کانالهای ثبت  و ارسال حواله در جهان است.

 

بانک ملی فجیره (NBF)به تازگی همکاری رسمی خود با ریپل، و استفاده از ریپل‌نت در پرداخت حواله‌های برون‌مرزی برای مشتریان هندی خود را اعلام کرده است. این بانک برای انجام این کار با بانک هندی ایندوس (Indus Bank) نیز همکاری خواهد کرد.این همکاری به مشتریان بانک فجیره این امکان را خواهد داد که حواله‌های پرداخت خود را به صورت کاملاً شفاف و ارزان به هند بفرستند. این موضوع همچنین باعث تسهیل در انجام پرداخت‌های سریع و قابل ردیابی خواهد شد.

ان.بی.اف یک بانک مطابق با قوانین شریعت است که امکانات بانک‌داری تجاری و حواله‌پردازی را برای کاربران فراهم

می‌کند. این بانک در امارات متحده عربی 18 شعبه دارد NBF. پایگاه عظیمی نیز از کاربران هندی دارد.

وینس کوک (Vince Cook)، مدیرعامل NBF از تجربه خوشایند استفاده از فناوری‌های دیجیتالی و بلاک چین صحبت

کرد. ریپل‌نت گزینه بهتری برای کاربران خواهد بود تا امور مالی خود را مدیریت کنند. کوک در این مورد گفت:

دیجیتالیزه شدن یکی از عوامل مهم در تبادلات است و ما به عنوان بانک فجیره مشتری‌محور، اهمیت استفاده از فناوری بلاک چین برای ارائه خدمات یکپارچه به مشتریان را درک می‌کنیم. ریپل‌نت به ما این امکان را خواهد داد که تجربه پرداخت پیشرفته‌ای برای کاربران به ارمغان آورده و به آن‌ها این قابلیت را بدهیم که امور مالی خود را به روش کارآمدتری مدیریت کنند. ما برای به جا آوردن بخشی از تعهداتمان به عنوان بهترین همکاران مالی برای کسب‌وکارها و افراد مختلف، همیشه به دنبال برداشتن بهترین قدم‌ها خواهیم بود.

ریپل، راهبرد همکاری با نهادهای مختلف را از زمان انفجار ICOها در سال 2017 دنبال می‌کند. تعداد زیادی از سرمایه‌گذارها چشم به این دوخته‌اند که این همکاری‌های گسترده چه تاثیر مثبتی بر سرنوشت ریپل خواهد داشت.

اعلام این همکاری‌ها در کنار جنون ICOها در سال 2017، باعث نوسانات غیرمنطقی قیمت توکن XRP در آن مقطع شد. اما اخیرا مشخص شده است که برنامه همکاری ریپل با مانی‌گرامِ (Moneygram) بیشتر هیاهویی پوچ بوده تا عمل.

ریپل و مانی‌گرام با قصد ایجاد تحول در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی با استفاده از بکارگیری تکنولوژی بلاک چین، همکاری با یکدیگر را آغاز کردند. سرمایه‌گذاران توکن XRP هنوز منتظر هستند که مانی‌گرام با استفاده کردن از این توکن، تقاضا برای آن را افزایش دهد.

اما واقعیت این است که مانی‌گرام در حال به هدر دادن پول‌هاست. با اینکه ریپل ۱۱ میلیون دلار به این شرکت پرداخت کرده است تا از فناوری ریپل استفاده کند، اما مانی‌گرام فقط در سه ماه اخیر ۹ میلیون دلار زیان ثبت کرده است.

انتشار این خبرها درحالی صورت می گیرد که برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، به صورت علنی اعتراف کرده است که تنها راه سودآوری ریپل برای سهام‌داران، آزادسازی توکن‌های XRP برای سرمایه‌گذاران خرد است. این مورد درسی است از مقایسه بین غیرمتمرکز بودن فناوری بلاک چین در برابر وابستگی یک توکن به نهادی خاص.

سرمایه‌گذاران XRP از آزادسازی بی‌رویه این توکن توسط ریپل به شدت ناراضی هستند و تهدید کرده‌اند که اقدام به ایجاد هاردفورک در شبکه خواهند کرد. حتی این سرمایه‌گذاران علیه شرکت ریپل یک پرونده قضایی نیز تشکیل داده‌اند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط