دوشنبه 16 فروردین 1400

امکان پرداخت هزینه تاکسی با بیت کوین در سنگاپور

اخبار
امکان پرداخت هزینه تاکسی با بیت کوین در سنگاپور
امکان پرداخت هزینه تاکسی با بیت کوین در سنگاپور

راید (Ryde) اولین اپلیکیشن تاکسی های اشتراکی carpooling سنگاپور، اکنون به مشتریان اجازه می دهد تا با بیت کوین هزینه های مسافرتی خود را پرداخت کنند. به گفته این شرکت کاربران قادر خواهند بود تا بیت کوین را در کیف پول مخصوص این شرکت به راید کوین RydeCoin تبدیل کنند. مشتریان می توانند حداکثر 999 دلار سنگاپور (کمی بیش از 700 دلار آمریکا) بیت کوین را در کیف پول مخصوص این شرکت ذخیره کرده و هزینه پرداخت سواری را همزمان بپردازند. Ryde ادعا می کند که این اولین و تنها کیف پول رمزنگاری شده در جهان خواهد بود که به کاربران امکان می دهد با استفاده از بیت کوین اقدام به پرداخت هزینه ها کنند.

 

صد البته پیش‌تر نیز شاهد ایجاد امکان پرداخت کرایه تاکسی با بیت کوین بودیم. در سال ۲۰۱۸، شرکت فولد (Fold)، با ارائه یک نرم‌افزار تلفن‌همراه، این امکان را برای مسافران مهیا کرد تا بتوانند هزینه سفر را با استفاده از بیت کوین بپردازند. در این نرم‌افزار از شبکه لایتنینگ استفاده شده بود و اوبر (Uber) نیز با آنها همکاری می‌کرد. این در حالی است راید اولین ارز دیجیتالی است که به‌صورت تجاری در یک نرم‌افزار بومی یک شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن قابلیت تبدیل بیت کوین وجود دارد.

تیرنس زو(Terence Zou)، مدیرعامل و بنیان‌گذار راید، در مصاحبه خود اعلام کرد که همواره به‌واسطه افزایش روزافزون حجم معاملات ارزهای دیجیتال، اضافه کردن آنها به‌عنوان قدمی بعدی راید به حساب می‌آمده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود افزود:همواره توسعه‌ها در این حوزه خاص را رصد می‌کردم و در ارتباط با آینده روشن ارزهای دیجیتال و استفاده از آنها امیدوار بودم.

بر اساس گفته‌های زو، این شرکت تاکسی از سال ۲۰۱۹ به‌دنبال استفاده از قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال در نرم‌افزار خود بوده است. در آن زمان ۶۰ درصد از شهروندان سنگاپور پول نقد را به استفاده از روش‌های جایگزین ترجیح می‌دادند. همزمان با شیوع ویروس کرونا، استفاده از پول نقد نیز تغییر کرد و روش‌هایی که در آنها از پول نقد استفاده نمی‌شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

 

طبق گزارش امسال کریستال انالیتیکس (Crystal Analytics)، سنگاپور و آمریکا هر یک با ۲۵ پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال، در رده سوم از این حیث قرار دارند. زو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:

شهروندان سنگاپور بیت کوین دارند، اما استفاده از آن در سنگاپور محدود است. این امکان برای ما وجود دارد که با استفاده از دستگاه‌های خود پرداز و صرافی‌ها بیت کوین بخریم، اما کسب‌وکارهای زیادی آنها را قبول نمی‌کنند.

شرایط در سنگاپور در حال تغییر است. با تصویب رسمی قانون خدمات پرداخت در سال ۲۰۱۹ و اجرایی شدن آن از ماه ژانویه (دی ۹۸)، صرافی‌هایی نظیر کوین بیس مجوز فعالیتِ شش ماهه در این کشور را کسب کردند. به‌گفته زو، این قانون باعث ایجاد شفافیت در حوزه فین تک شد و صرافی‌های بیشتری به‌دنبال آغاز فعالیت خود در این کشور افتادند. پذیرش بیت کوین را می‌توان تنها گام ابتدایی راید در برنامه بلندمدت این کشور در استفاده از کیف پول رایدپی (RydePay) دانست. این شرکت در نظر دارد تا استفاده از ارزهای بیشتری را به پلتفرم خود اضافه کند و می‌خواهد به اولین پلتفرمی در سنگاپور بدل شود که استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال را مهیا می‌کند.

کارت‌های اعتباری، سرویس‌هایی نظیر اپل پی و … از جمله راه‌کارهای پرداختی است که راید در خدمات خود از آنها بهره گرفته است. به‌گفته زو، به‌کارگیری بین کوین باعث افزایش گزینه‌های پیش روی مشتریان می‌شود و ارزش بیشتری برای آنها ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط