دوشنبه 16 فروردین 1400

بیت کوین به عنوان بهترین دارایی در زمان بحران اقتصادی

اخبار
بیت کوین به عنوان بهترین دارایی در زمان بحران اقتصادی
بیت کوین به عنوان بهترین دارایی در زمان بحران اقتصادی

پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری Tudor که به عنوان یکی از بهترین تحلیل گران اقتصاد کلان شناخته می شود، اعلام کرد که اقدام به خرید بیت کوین برای حفظ ارزش سرمایه خود کرده است. وی گفت که درقدم اولیه نزدیک به دو درصد از دارایی خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و هر روزی که بر حضور بیت کوین افزوده شود اعتماد عمومی به این ارز هم بالاتر می رود. جونز از سرمایه گذاری خود به ویژه در مقابل سایرمنابع با ارزش مانند دلار آمریكا دفاع كرد كه به گفته وی، ارزهای رایج تحت حمایت دولتها تقریباً همیشه با گذشت زمان از ارزششان کاسته می شود. چراکه قانونگذاران همچنان بیشتر از درآمد خود اقدام به چاپ پول می کنند و اگر در ارز رایج سرمایه گذاری کنید با کاهش حداقل 2 درصدی ارزش دارایی های خود در سال مواجه خواهید شد. همانطور که رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده متعهد شده كه برای کاهش اثرات منفی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا  به چاپ دلار ادامه دهد. بحران اقتصادی هم در پیش است.

 

همچنین جونز طی مصاحبه ای گفت که معتقد است حضور بیت کوین در دنیایی که به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود منطقی است.

وی در خصوص دیجیتالی شدن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفت:هرچیزی که بتوان به صورت مجازی انجام داد موفقیت بزرگی است.

جونز در پاسخ به این سوال که آیا نظر او درباره بیت کوین نیز اینگونه است گفت وی موفقیت مشابهی را برای این دارایی پیش بینی می‌کند. وی معتقد است که با افزایش اعتماد به این پروتکل، بیت کوین کاربران بیشتری به دست خواهد آورد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: دیجیتالی شدن جهان مشخصا به سود بیت کوین است. کودکان من حتی پول نقد نیز همراه خود ندارند.

جونز معتقد است که دوره دیجیتالی شدن که در آن قرار داریم به سود بیت کو‌ین خواهد بود و شبکه بیت کو‌ین بر افزایش اشتیاق به دوران فناوری های جدید و راهکارهای دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت:هنگامی که به تمام بازارهای صعودی فکر‌ کنید، یک نکته مشترک در آنها پیدا می‌کنید: گسترش و افزایش کسانی که آن را در اختیار دارند. تخمین زده می‌شود که ۵۵ الی ۷۰ میلیون نفر بیت کوین در اختیار دارند. اگر در حال خرید بیت کوین هستید، در واقع این تعداد را افزایش می‌دهید.فعلا اعتماد کمی به بیت کوین وجود دارد. ما در حال مشاهده پیدایش ذخیره ارزش جدیدی هستیم و گذشت زمان مشخص خواهد کرد که این ایده به بار خواهد نشست یا خیر.

جونز که خود را سرمایه گذار محافظه کاری می‌خواند گفت وی بیت کو‌ین را به عنوان “چیزی که می‌تواند اندکی از پورتفولیوی سرمایه گذاری شما باشد” در نظر می‌گیرد.

 

جونز در این خصوص گفت:بیت کو‌ین ممکن است بهترین عملکرد در بین تمام دارایی ها داشته باشد، به نظر من در بحران اقتصادی همینطور است. جونز در ادامه گفت بیت کو‌ین در ابتدای مسیر خود قرار دارد و همانند طلا نتوانسته است به عنوان ذخیره ارزش مورد آزمایش قرار گیرد.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط