دوشنبه 16 فروردین 1400

جلوگیری از ابتلا به بیماری ها با پوشش های آنتی باکتریال تلفن های همراه

اخبار
جلوگیری از ابتلا به بیماری ها با پوشش های آنتی باکتریال تلفن های همراه
جلوگیری از ابتلا به بیماری ها با پوشش های آنتی باکتریال تلفن های همراه

گوشیهای موبایل همه جا همراه ما هستند. از سالنهای ورزشی تا اتاق خواب و خلاصه تمام مکانهایی که زندگی می کنیم و یا مشغول انجام کار هستیم. به خصوص از زمانی که کاربری تلفنهای هوشمند بیشتر شده و ما بخش اعظمی از نیازهای خود را مانند پرداختهای آنلاین و اطلاع از اخبار را بوسیله این ابزار ها به انجام می رسانیم. با این حال ، آنها به ندرت تمیز می شوند و در معرض انواع آلودگیها و باکتریهای بیماری زا قرار دارند. طبق گفته محققین دانشگاه آریزونا ، تلفن های همراه 10 برابر بیشتر توالت حامل باکتری هستند. برای مقابله با نگرانی های فزاینده مصرف کننده های تلفنهای همراه در مورد وجود باکتری شرکتهایی در زمینه تولید کاورهای محافظ بدنه و شیشه آنتی باکتریال اقدام کرده اند و به ادعای برخی از این شرکتها این کاورهای آنتی باکتریال تا میزان 99.9% از باکتریها را از بین می برند.

یک شرکت تجاری به نام اوترباکس یک پوشش محافظ تلفن همراه ضدمیکروبی تولید کرده که قادر به از بین بردن باکتری هاست.این پوشش ضدباکتری هم میکروب‌های خطرناک را می‌کشد و هم از رشد آنها بر روی نمایشگر گوشی که دست انسان به طور مرتب با آن تماس دارد، جلوگیری می‌کند. پوشش یادشده در مقایسه با پوشش‌های عادی تولید شده برای حفاظت از نمایشگر پنج برابر بیشتر ضدخش است.
پوشش مذکور که در آینده نزدیک در ابعاد مختلف به بازار می‌آید با طیف گسترده‌ای از گوشی‌های اندرویدی و همین طور آیفون سازگاری دارد. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.

همچنین محافظ صفحه نمایش ضد باکتری SaniFilm برای از بین بردن باکتری ها به طور موثر و کاهش خطر عفونت طراحی شده است. به همین دلیل است که ضد باکتری SaniFilm محصولی ضروری برای کلیه مکانهایی است که دستگاههای لمسی در آنها به اشتراک گذاشته می شود ، به خصوص در محیطهای پزشکی.این پوشش ضدباکتری هم میکروب‌های خطرناک را می‌کشد و هم از رشد آنها بر روی نمایشگر گوشی که دست انسان به طور مرتب با آن تماس دارد، جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط