دوشنبه 16 فروردین 1400

حذف “Google Play Music” در سپتامبر از سوی گوگل

اخبار
حذف “Google Play Music” در سپتامبر از سوی گوگل
حذف “Google Play Music” در سپتامبر از سوی گوگل

از گوگل پلی موزیک خداحافظی کنید، در دسامبر سال جاری این سرویس غیر فعال خواهد شد و در صورت عدم انتقال، تمام اطلاعات کاربران از بین خواهد رفت. این سرویس در ابتدا در نیوزلند یا آفریقای جنوبی  در ماه سپتامبر از دسترس خارج خواهد شد و سپس در اکتبر به طور کلی غیر فعال می گردد. با آماده شدن گوگل برای بستن سرویس پخش موسیقی Play Music، این شرکت یک برنامه انتقال جدید را در برنامه YouTube فعال کرده است تا موسیقی، لیست پخش و تنظیمات برگزیده شما را به خانه جدید خود در YouTube بیاورد.

 

توقف این برنامه اقدامی‌ است که به منظور حمایت و تقویت سرویس یوتیوب موزیک انجام خواهد شد و به گفته گوگل، این اپلیکیشن ابتدا در کشورهای استرالیا و نیوزیلند آغاز و در هفته‌های بعد نیز در سایر کشورهای جهان اجرا خواهد شد. از زمان یادشده، دیگر امکان استریم موزیک در این اپلیکیشن میسر نخواهد بود.

البته گوگل این امکان را تا ماه دسامبر برای کاربرن فعلی پلی موزیک خود فراهم کرده تا تمامی‌موزیک‌ها و اطلاعات خود را از این سرویس خارج و به سرویس دیگری منتقل کنند. بدین معنی که کاربران می‌توانند این اطلاعات را به سرویس یوتیوب موزیک انتقال دهند یا اینکه از طریق ابزار گوگل Takeout، موزیک‌های آپلودشده یا خریداری‌شده را بازیابی کنند.

این شرکت از ماه مه امسال، ابزاری اختصاصی را برای انتقال از گوگل پلی موزیک به یوتیوب موزیک برای کاربران ارائه کرده و گفته می‌شود که بعد از متوقف شدن عملکرد پلی موزیک نیز این ابزار همچنان فعال باقی خواهد ماند. با کمک این ابزار، تمامی‌اطلاعات آپلودشده در پلی موزیک، آهنگ‌های خریداری‌شده، پلی لیست‌های ایجادشده، فایل‌های ذخیره‌شده در لایبرری و داده‌های مربوط به عادت‌های کاربر برای گوش دادن به موسیقی انتقال داده خواهد شد.

علاوه بر پایان دادن به عمر پلی موزیک، گوگل قصد دارد تا تمامی‌موزیک‌های موجود در پلی استور خود را حذف کند. بدین معنی که از این پس دیگر در این فروشگاه، جایی برای خرید موزیک وجود نخواهد داشت، در حالی که اپل سال‌هاست این ویژگی را از طریق آیتیونز استور و آمازون نیز با پلتفرم اختصاصی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

متاسفانه هنوز روز دقیق اعمال این تغییرات از سوی گوگل اعلام نشده و اما مشخصا کاربران گوگل پلی موزیک می‌بایست کم کم به فکر بکاپ گرفتن از اطلاعات خود در این اپلیکیشن باشند.

 

نحوه ذخیره آهنگهای Google Play Music در YouTube Music

طبق گفته های Google ، مشترکین Play Music نباید اصولاً مشکلی در انتقال به سرویس جدید نداشته باشند و سه مرحله برای انتقال همه آهنگ ها ، لیست پخش ها و تنظیمات ارائه کرده است:

  1. برنامه YouTube Music (iOS / Android) را دانلود کنید.
  2. روی تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  3. وارد تنظیمات بشوید.
  4. بر روی انتقال از گوگل پلی موزیک کلیک کنید.
  5. اطلاعات شما بلافاصله در صفحه اصلی YouTube Music نمایش داده می شوند ، و Google هنگام کامل شدن انتقال کتابخانه موسیقی به شما اطلاع می دهد.

* YouTube Music نسبت به Play Music مزایای بیشتری دارد. برای مبتدیان ، YouTube Music یک کتابخانه بزرگ از موسیقی دارد – 50 میلیون موزیک در مقایسه با 30 میلیون مورد ممکن در Google Play Music. مورد دیگر اینکه ، شما با استفاده از music YouTube ، موتور پیشنهادی بسیار پیشرفته YouTube را دریافت خواهید کرد ، این امر باعث می شود پیدا کردن آهنگ های جدید آسان تر و سریع تر شود. نکته آخر اینکه ، اگر یک کاربرحرفه ای YouTube هستید ، Google نیز اشتراکی را ارائه می دهد که YouTube و تبلیغات رایگان YouTube Music را با قیمت 11.99 دلار در هر ماه ارائه می دهد که گوش دادن به صورت آفلاین را نیز به همراه دارد.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط