دوشنبه 16 فروردین 1400

فقط ۳.۵ میلیون واحد بیت کوین، ۱۹٪ از کل عرضه بیت کوین

اخبار
فقط ۳.۵ میلیون واحد بیت کوین، ۱۹٪ از کل عرضه بیت کوین
فقط ۳.۵ میلیون واحد بیت کوین، ۱۹٪ از کل عرضه بیت کوین

براساس گزارش جدیدی از شرکت تحلیل بلاک چین چینالیسیس (Chainalysis)، فقط ۳.۵ میلیون واحد بیت کوین، ۱۹٪ از کل عرضه بیت کوین، برای معامله استفاده می‌شود.

به گزارش چینالیسیس، حدود ۱۸.۶ میلیون بیت کوین تا ژوئن ۲۰۲۰ استخراج شده است و اکثریت این بیت کوین‌ها برای بلندمدت نگهداری می‌شوند.

طبق تحلیل چینالسیس، ۶۰٪ ذخایر فعلی بیت کوین در دست افرادی قرار دارد که بیش از ۲۵٪ بیت کوین‌هایی را که تاکنون دریافت کرده‌اند، نفروخته‌اند. این شرکت این بیت کوین‌ها را به‌عنوان «بیت کوین‌های نگهداری‌شده برای سرمایه‌گذاری بلندمدت» طبقه‌بندی کرد.

حدود ۲۰٪ دیگر از عرضه فعلی بیت کوین، پنج سال یا بیشتر است که از جای خود تکان نخورده‌ است که در این گزارش از آن‌ها به‌عنوان «بیت کوین‌های گم‌شده» یاد شده است.

باقیمانده بیت کوین‌های استخراج‌شده، برای معامله مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر این معاملات در صرافی‌ها انجام می‌شود. این یعنی فقط ۱۹٪ بیت کوین‌ها در بازار وجود دارند و تنها این مقدار است که قیمت بیت کوین را مشخص می‌کند.

این گزارش اشاره می‌کند که بیت کوین‌های نگهداری‌شده برای سرمایه‌گذاری بلندمدت (۶۰٪ بیت کوین‌ها)، با بالا رفتن کمیابی این ارز دیجیتال، در نهایت می‌توانند به منبع مهمی از نقدینگی در بازار تبدیل شوند.

همچنین در این گزارش آمده است که در طول سال ۲۰۲۰، تعداد معامله‌گران فعال بیت کوین در هفته حدود ۳۴۰,۰۰۰ نفر بلاک چین بوده است. این گزارش معامله‌گران بیت کوین را به دو دسته تقسیم می‌کند: خرده پا و حرفه‌ای. معامله‌گران خرده‌ پا آنهایی هستند که کمتر از ۱۰,۰۰۰ دلار موجودی بیت کوین در صرافی‌ها دارند.

طبق این گزارش، ۹۶٪ واریزی‌ها به صرافی‌های ارز دیجیتال، از طرف معامله‌گران خرده پا انجام می‌شود. از طرف دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای تعداد خیلی کمتری از انتقال‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اگرچه نقش پررنگ‌تری در کنترل نقدشوندگی بازار دارند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط