چهارشنبه 9 شهریور 1401

محاسبه کارمزد حواله ارزی

مقالات ارسال حواله
محاسبه کارمزد حواله ارزی
محاسبه کارمزد حواله ارزی

محاسبه کارمزد حواله ارزی: در این مقال از سایت ارزی پی قصد داریم تا در رباطه با حواله ارزی، کارمزد حواله ارزی، کارمزد ریالی حواله صادره، کارمزد ارزی صادره، محسابه کارمزد واگذاری ارزی، نحوه ابطال واگذاری ارزی، محاسبه کارمزد ابطال واگذاری ارزی، نحوه اصلاح حواله ارزی و ارسال حواله بپردازیم. درنظرداشته باشید که بانک های کارگزار یا موسسانی که خدمات انتقال ارز و یا وجه به خارج از کشور ارائه می دهند برای این انتقال ارز کارمزد دریافت می کنند. شما می توانید برای انجام تمامی این خدمات به سایت خدمات پرداخت ارزی و دلاری ارزی پی مراجعه کنید.

حواله ارزی چیست؟

برای محاسبه کارمزد حواله ارزی ابتدا باید بدانید. به دستور انتقال وجه یا پول از بانک اصلی به سفارش مشتری به بانک دیگر کارگزار خود ( شعبه دیگر) در خارج از کشور گفته می شود. که طی آن حواله به حساب ذینفع واریز می شود. به زبان ساده تر، به انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگر، بین شعب یک بانک یا چند بانک از سیستم بانکی، واگذاری ارزی می گوییم.

انواع حواله ارزی؛ چینشی بر اساس عملکرد

حواله های ارزی که وظیفه تسهیل انتقال پول، در سطح بین المللی را بر عهده دارند. براساس عملکردشان انواع مختلفی دارند. در ادامه به  بررسی بخشی از آنها می پردازیم:

حواله های ارزی صادره:

نوعی دستور پرداختی که به موجب آن یک بانک به درخواست مشتری خود به یکی از بانک های کارگزاری خود در داخل و خارج از کشور صادر می کند.  و از او می خواهد که وجه آن را به ذینفع واگذاری پرداخت نماید؛

حواله های ارزی وارده:

از طرف کارگزاران ( بانک داخلی و خارجی ) دستور پرداختی به یک بانک صادر می شود. سپس به شعبه مورد نظر اعلام و امکان دریافت وجه توسط مشتری را فراهم می کنند.

موارد فوق الذکر؛ بخشی از مواردی است. که برای محاسبه کارمزد حواله ارزی بدانید. یشنهاد می شود برای اطلاع بیشتر از تنوع حواله های ارزی مقاله « انواع حواله های ارزی چیست؟» را بخوانید.

محاسبه کارمزد حواله ارزی

کارمزد حواله ارزی؛ امری اجتناب ناپذیر

به هزینه ای که کارگزاران برای ارائه خدمات به مشتری دریافت می کنند؛ کارمزد حواله ارزی می گویند. پرداخت این هزینه به کارگزاران برای همه یکسان است. و امری اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل شرکت هایی که خدمات انتقال وجه را به خارج از کشور ارائه می دهند. دستمزد دریافت می کنند.

هر واگذاری صادره دارای یک سری کارمزد های ارزی و ریالی است، در نظر داشته باشید که بعضی از این کارمزد ها قبل از واگذاری و تعدادی بعد از ارسال حواله از مشتری دریافت می گردد. محاسبه کارمزد حواله ارزی به دو صورت انجام می شود. که در ادامه می خوانید.

کارمزد ریالی حواله صادره؛ الزامی حتی برای واگذاری ارزی

با وجود تعرفه کارمزد ریالی، شعب باید از مشتری برای ارسال، ابطال، انتقال و اصلاح ارز یک حساب به حساب دیگر؛ ریال دریافت کنند. و این موضوع  دقیقا با کارمزد ارزی هم یکسان است. و شما حتی اگر واگذاری ارزی داشته باشید. باید به بانک مبدا ریالی کارمزد پرداخت کنید.

 کارمزد حواله ارزی

کارمزد ارزی حواله صادره

کارمزد ارزی حواله صادره به جز کارمزد ریالی توسط شعبه های مبدا یا داخلی؛ دارای کارمزد ارزی هم می باشد. که بعد از ارسال حواله توسط بانک دریافت کننده پیام واگذاری و یا ذینفع واگذاری دریافت می گردد.

نحوه محاسبه کارمزد حواله ارزی چگونه است؟

تعرفه هاب این نوع محاسبه به صورت ذیل است:

  • یک در هزار ـ حداقل 3 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 100 دلار یا معادل ریالی
  • نیم در هزار ـ حداقل 3 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 50 دلار یا معادل ریالی
  • کارمزد برعهده فرستنده حواله ارزی: یک و نیم در هزار + معادل ریالی 5 دلار + تکمیل فرم تعهدنامه (حداقل 8 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 155 دلار یا معادل ریالی آن)
  • کارمزد برعهد گیرنده واگذاری ارزی: یک و نیم در هزار (حداقل 3 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 150 دلار یا معادل ریالی آن)
  • هزینه سوئیفت به مبلغ 30 هزار ریال جهت انواع واگذاری ها ثابت است. در صورت نیاز به بانک پوششی هزینه سوئیفت 60 هزار ريال خواهد بود.

محاسبه کارمزد حواله دلاری و ارزی

اصلاح و ابطال حواله های ارزی

برای هر کدام از اقدامات باطل و اصلاح کردن شما نیاز به طی کردن فرایند به خصوص و کارمزد های متفاوتی می باشید.

نحوه ابطال حواله ارزی

ارائه تقاضای کتبی جهت ابطال حواله ارسالی توسط متقاضی واگذاری الزامی است. لازم به ذکر هستش که استرداد وجه واگذاری به دریافت تاییدیه ذینفع از بانک کارگزار خواهد بود. در صورت عدم تایید ذینفع واگذاری، عودت وجه واگذاری ارسالی غیر ممکن می باشد.

کارمزد ابطال حواله ارزی به دو صورت است. کارمزد ابطال واگذاری ارسالی مبلغی حدود ۱۰ دلار با معادل ریالی آن محاسبه می‌شود و کارمزد ابطال واگذاری وارده به صورت مقطوع و در حدود ۲۵ دلار با معادل ریالی آن محاسبه می شود.

اصلاح حواله های ارزی

برای اصلاح حواله های ارزی تقاضای کتبی در مورد اشتباهات موجود در حواله لازم است. همچنین ذکر صحیح موارد اشتباه از طریق متقاضی الزامی می باشد. برای اصلاح، شما باید کارمزدی به صورت مقطوع و در حد ۵ دلار بپردازید.

برای آشنایی با حواله ارزی اینجا را کلیک کنید.

محاسبه کارمزد ابطال واگذاری ارزی

  1. کارمزد ابطال واگذاری ارسالی: مقطوع 10 دلار و یا معادل ریالی آن
  2. کارمزد ابطال واگذاری وارده: مقطوع 25دلار و یا معادل ریالی آن

محاسبه کارمزد حواله ارزی

محاسبه کارمزد اصلاح حواله ارزی

کارمزد حواله ارسالی: مقطوع 5 دلار و همچنین معادل ریالی آن هم می باشد. در این مقاله از سایت خدمات ارزی ارزی پی در رابطه محاسبه کارمزد حواله ارزی، حواله ارزی، کارمزد، ارسال حواله، کارمزد ریالی واگذاری صادره، کارمزد ارزی حواله صادره، محسابه کارمزد، نحوه ابطال، محاسبه کارمزد ابطال و نحوه اصلاح پرداختیم. در صورت نیاز به واگذاری ارزی می توانید به بخش خدمات و حواله ارزی مراجعه نموده و کارتان را به راحتی هرچه تمام تر انجام و به اتمام برسانید.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط