دوشنبه 16 فروردین 1400

معامله 50 بیت کوین از یک کیف پول یازده ساله؛ آیا پای خالق بیت کوین در میان بوده است؟

اخبار
معامله 50 بیت کوین از یک کیف پول یازده ساله؛ آیا پای خالق بیت کوین در میان بوده است؟
معامله 50 بیت کوین از یک کیف پول یازده ساله؛ آیا پای خالق بیت کوین در میان بوده است؟

برخلاف انتظارمان که پس از سومین هاوینگ، ارزش bitcoin به شدت افزایش پیدا کند، معامله 50 بیت کوین از یک کیف پول قدیمی باعث کاهش ارزش آن شده است اما آیا این فروشنده خالق بیت کوین بوده است؟

اگر به ارز دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی علاقه مند هستید، حتما می‎دانید که چند روز پیش شاهدسومین هاوینگ bitcoin بودیم، اتفاقی که باعث شد پاداش ماینرها بعد از نصف شدن به 6.25 برسد. بنا به اتفاقاتی که در هاوینگ‌های قبلی رخ داده بود، انتظار داشتیم که سومین هاوینگ bitcoin باعث رشد چشمگیر ارزش آن شود اما حالا با اتفاقی عجیب و فروش اولین بیت‌های ماین شده، معادله تغییر کرده است.

درواقع ماجرا این است که صبح روز 20 می شاهد یک معامله عجیب از یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین بودیم. این کیف پول که در سال 2009 و تنها چند هفته بعد از خلق بیت کوین ایجاد شده بود، دارای 50 بیت کوین بود و این 50 bitcoin برای مدت 11 سال و بدون هیچ معامله‌ای در این کیف پول باقی مانده بودند.

در طی این سال‌ها، مردم تلاش زیادی کرده‌اند تا خالق بیت کوین، ساتوشی ناماموتو را پیدا کنند. حالا این ظن به وجود آمده که 50 bitcoin معامله شده شاید متعلق به همان خالق بیت کوین باشد.

البته آدام بک، توسعه دهنده مفهوم هش کش در این خصوص چنین توضیح داده است:
اگر ساتوشی قصد فروش bitcoin ‌هایش را داشت، مطمئنا آخرین و جدیدترین بیت کوین‌های ماین شده خود و غیرقابل ردیابی‌ترین آن‌ها را می‌فروخت. بعلاوه این تحقیق درباره ساتوشی کاملا بر مبنای حدس است زیرا احتمالا او بسیار کمتر از چیزی که تصور می‌شود، bitcoin دارد و این تحقیق نتیجه‌اش رسیدن به یک ماینر اشتباه است.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط