دوشنبه 16 فروردین 1400

ویروس کرونا عامل به تعویق افتادن عرضه ارز دیجیتال چین

اخبار
ویروس کرونا عامل به تعویق افتادن عرضه ارز دیجیتال چین
ویروس کرونا عامل به تعویق افتادن عرضه ارز دیجیتال چین

قبل از فراگیر شدن كرونا ویروس در همه دنیا، این ویروس چین را تحت تاثیر حضور ناگهانی خود قرار داد. ده ها هزار نفر آلوده شدند، هزاران نفر مردند، و یك اقتصاد كامل – دومین اقتصاد بزرگ جهان در آن زمان – به دلیل ویروس کرونا به بن بست رسید. مانند اقداماتی که اکنون غرب انجام می دهد، چین همه چیز و هر چیزی را متوقف کرد تا شیوع ویروس را متوقف کند، به ویژه اینکه جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر را دارا می باشد. در نتیجه، زیرساخت ها متوقف شدند و حتی سازمان های دولتی مجبور به کار از خانه شدند. یکی از تأثیرات ظهور این ویروس در عرصه رمزارزها و blockchain در چین این بود که پروژه ارز ملی دیجیتال بانک مرکزی چین به تعویق افتاد. در واقع، پیش از انتشار ویروس کرونا، بیشتر گزارش ها حاکی از این بود که این پروژه که توسط برخی رسانه ها DCEP لقب گرفته، در مسیر راه اندازی (به شکل آزمایشی) تا ژانویه یا فوریه سال 2020 قرار داشته است.

 

منبع ناشناسی به گلوبال تایمز (Global Times) گفته است:شیوع ویروس کرونا باعث شده است که ادامه فعالیت سازمان های دولتی نظیر بانک خلق چین به تعویق بیافتد. سیاست گذاران و تیم تحقیقاتی حاضر در پروژه DC/EP نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این شرایط بر توسعه این پروژه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پروژه DC/EP نسخه دیجیتال یوان، ارز ملی کشور چین است. تمام افراد در این کشور می‌توانند از DC/EP استفاده کنند و به دولت امکان خواهد داد تا روابط مالی را کنترل و بر آنها نظارت داشته باشد. این پروژه سرانجام جایگزین اسکناس خواهد شد و قرار است روشی برای روان تر شدن اقتصاد متمرکز کشور چین باشد. این ارز دیجیتال هم چنین در صدد کمک به این کشور و شرکای معاملاتی آن برای حذف وابستگی به دلار آمریکا است.

در گزارش گلوبال تایمز آمده است اگرچه شیوع ویروس کرونا باعث تاخیر در عرضه این ارز دیجیتال شده است، اما عرضه آن همچنان در سال جاری انجام خواهد شد.

روزنه امید

کاو ین (Cao Yin) نایب رییس موسس تحقیقات بلاک چین دانشگاه سینگهوا گفته است:بانک مرکزی کشور چین مدت هاست از نظر فناوری و تئوری در حال آماده شدن برای عرضه ارز دیجیتال خود است. نقشه راه آن نیز تدوین شده است.

ماه گذشته، خبرگزاری RJR گزارش داد که کشور چین بخش عمده ای از توسعه این ارز دیجیتال را تکمیل کرده است. خبرگزاری چینی Caijing نیز گزارش داده است که کشور چین این فناوری را در شنژن آزمایش خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ارز دیجیتال BankLedger که در عرضه DCEP نقش دارد به گلوبال تایمز گفته است که شیوع ویروس کرونا ممکن است آگاهی از DCEP را افزایش دهد، زیرا می‌تواند جایگزین مناسبی برای اسکناس های آلوده باشد.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط