پنج‌شنبه 16 تیر 1401

آنچه درباره وب مانی باید بدانیم (اخبار حساب وب مانی)

مقالات
آنچه درباره وب مانی باید بدانیم (اخبار حساب وب مانی)
آنچه درباره وب مانی باید بدانیم (اخبار حساب وب مانی)

با پیشرفت فناوری ها و به لطف حضور شبکه اینترنت امروزه مردم دنیا بسیاری از فعالیت های خود را اعم از خرید و ارتباطات فردی و … را بر بستر وب به انجام می رسانند و در حال خاضر انجام تراکنش های مالی آنلاین روزمره امری طبیعی است. تعداد زیادی از سیستم های پرداخت آنلاین وجود دارند که وب مانی (WebMoney) یکی از آن ها می باشد. در ادامه با تمام آنچه شما باید در مورد این سیستم پرداخت آنلاین بدانید به صورت کلی اشاره خواهد شد.

 

وب مانی چیست؟

در دنیای تجارت ، افراد باید در زمان های مختلف معاملات متفاوتی انجام دهند. از آنجا که ما در عصر دیجیتال هستیم ، مشاغل زیادی وجود دارند که بصورت آنلاین کار می کنند. وب مانی همچنین در انجام معاملات تجاری برای افراد و مشاغل نقش مؤثری ایفا می کند.

طبق گفته شرکت وب مانی ، این سیستم بیش از 36 میلیون کاربر دارد و بیش از 100000 پرداخت را به انجام می رساند. این سیستم پرداخت یکی از بزرگترین پردازنده های پرداخت الکترونیکی در روسیه است. این پلت فرم معاملاتی توسط WM Transfer Ltd اداره می شود.کمسیون این سیستم با نرخ 0.8٪ از مبلغ تراکنشها و حداکثر هزینه 50 یورو است.

 

کیف پول WebMoney و ارزهای پشتیبانی شده

برای کمک به کاربران در انجام کارهای مختلف و تأمین نیازهای آنلاین خود ، WebMoney کیف پول مجزا را برای هر ارز تعریف کرده است.شما می توانید هر یک از این 10 کیف پول مختلف را از طریق حساب WebMoney ایجاد کنید. شما می توانید هر کیف پول دیگری را بر اساس نیازهای تجاری آنلاین خود ایجاد کنید. این سیستم در حال حاضر انواع کیف پول را پشتیبانی می کند که شامل مالکیت انواع مختلف دارایی است.این کیف پولها عبارتند از:

 Z-Purse : Dollar WMZ

 E-Purse : Euro WME

 R-Purse : Russian Ruble WMR

 U-Purse : Ukrainian Hryvnia WMU

 B-Purse : Belarusian Ruble WMB

 G-Purse : Gold WMG

 X-Purse : Bitcoin WMX

 H-Purse : Bitcoin Cash WMH

 L-Purse : Litecoin WML

 V-Purse : Vietnamese Dong WMV

 

آیا وب مانی ایمن است؟

این سؤال بسیار مهمی است که قبل از مراجعه به هر بستر معاملاتی مطرح می شود. شما به یک موسسه مالی اجازه می دهید تا به پول شما دسترسی پیدا کند ، این بدان معنی است که همیشه در معرض خطر هستید.

WebMoney مانند سایر موسسات توسط یک سیستم واحد اداره نمی شود. در حقیقت ، یک شرکت جداگانه برای هر کیف پول به عنوان گارانتی دهنده وجود دارد.آدرس های آنها را می توانید در وب سایت رسمی مشاهده کنید.

WebMoney سطوح مختلف امنیتی را برای محافظت از حساب ها و وجوه شما در پلتفرم خود فراهم می کند که اولین و مفیدترین آنها از طریق ارسال پیام متنی است.

استفاده از خدمات این سیستم پرداخت با برخی از روشهای تأیید اعتبار از جمله تأیید توسط پیام متنی امکان پذیر است. به این معنا ، برای دسترسی به حساب کاربری خود ، باید شماره تلفن همراهی را که در پنل کاربری خود ثبت کرده اید ، داشته باشید.

در هر مرحله ، اگر با دسترسی به حساب کاربری خود مشکلی روبرو شدید ، می توانید با پاسخ دادن به سؤالات امنیتی ، دسترسی به حساب خود را بازیابی کنید.

 

وب مانی چگونه کار می کند؟

معاملات در این سیستم با سرعت بالا ، ایمن ، ارزان ، غیر قابل شناسایی و البته غیرقابل برگشت انجام می شود. برای استفاده از این سرویس نیازی به حساب بانکی یا کارت اعتباری ندارید.

مهمترین ویژگی این سیستم امنیت بالای آن است. هنگام استفاده از نرم افزار WebMoney که در ویندوز برای ایجاد یک حساب کاربری نصب شده است ، به کاربر پرونده ای داده می شود که دارای کلید حساب است. کاربر برای دسترسی به حساب به کلید نیاز دارد. همچنین کاربر می تواند دسترسی به یک یا چند IP را در تنظیمات حساب خود محدود کند تا از دسترسی دیگران به حسابهای خود جلوگیری کند.

 

برای استفاده از وب مانی ، کاربر ابتدا باید نرم افزار WebMoney Keeper را از وب سایت رسمی نصب کرده یا از طریق وب سایت بصورت آنلاین وارد حساب کاربری خود شود. شناسه WebMoney یا WMID به هر حساب اختصاص داده می شود.

هر کاربر در این سیستم دارای پاسپورت E یا WM-Passport است. با توجه به اطلاعات ارائه شده در زمان ایجاد حساب کاربری ، به کاربران انواع گواهی الکترونیکی ارائه می شود. اگر کاربر مشخصات شخصی خود را وارد نکند ، به او Alias ​​WM-Passport داده می شود. اگر کاربر اطلاعات پروفایل خود را وارد کند ، یک گذرنامه Formal WM-Passport داده می شود. در زمان افتتاح حساب ، کاربر می تواند اطلاعات پروفایل خود را وارد کرده و یک Formal WM-Passport را دریافت کند.

 

چگونه گذرنامه WebMoney خود را ارتقا دهیم؟

اگرچه استفاده عادی از این سیستم مالی نیازی به تأیید خاص ندارد ، اما برای افزایش تعداد معاملات خود ، باید اسناد خود را به این سیستم ارسال کنید تا اعتبار شما تأیید شود. سطح گذرنامه شما با سطح اطلاعاتی که به WebMoney ارائه می دهید تعیین می شود.

:Alias Passport *  هنگامی که شما یک حساب کاربری ایجاد می کنید ، گذرنامه شما Alias است. این بدان معنی است که شما هیچ یک از اطلاعات مورد نیاز در نمایه خود را ارائه نکرده اید.

:Formal Passport *  اگر اطلاعات خود را در پروفایل کاربری خود وارد کنید ، گذرنامه شما به Formal تغییر می یابد. البته با توجه به اینکه اطلاعات شما تأیید نشده است ، این نوع گذرنامه هنوز سطح پایینی دارد.

:Personal Passport * این بدان معنی است که شما نه تنها حساب خود را در وب سایت تأیید کرده اید بلکه شما با مراجعه به سفارت روسیه آنها را بصورت حضوری هم  تأیید کرده اید.

ارتقاء سطح گذرنامه برای کاربرانی که حجم کار آنها بیش از یک مقدار مشخص است ، ضروری است. حداکثر مجاز معاملات روزانه ، هفتگی و ماهانه برای انواع پاسپورت به شرح زیر است.

Passport type Daily Weekly Monthly
Alias 100 300 500
Formal 600 1500 3000
Personal 120000 300000 300000

 

WebMoney برای چه مواردی استفاده می شود؟

محدودیتی در استفاده از WebMoney به عنوان روش پرداخت وجود ندارد ، اما از آنجا که تعداد محدودی از فروشگاه ها WebMoney را به عنوان روش پرداخت می پذیرند ، این سیستم پرداخت نسبت به سایر روش های پرداخت مانند PayPal کمتر مورد قبول قرار می گیرد . با این وجود ، می توانید از هر وب سایت یا فروشگاهی که از WebMoney پشتیبانی می کند ، به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنید که برخی از آنها به شرح زیر است.

Aliexpress.com :فروشگاه اینترنتی علی اکسپرس راهی مستقیم برای خرید از فروشندگان چینی است که با ارائه تخفیف و فروش اقلامی که یافتن آن در فروشگاه های دیگر دشوار است ، محبوبیت بسیاری کسب کرده است.

Tinydeal.com :وب سایتی مشابه Aliexpress.

Resello :این سایت به دلیل خدمات میزبانی وب و خدمات دامنه مشهور است.

Freelancer.com :اگر یک فریلنسر هستید یا می خواهید یک پروژه برای افراد متخصص انجام دهید ، می توانید از طریق این وب سایت اقدام کنید.

UralAirLines :اگر قصد سفر با این شرکت را دارید ، می توانید به راحتی با وب مانی پرداخت کنید. این شرکت پرواز به بسیاری از نقاط جهان دارد.

Iglobe.ru :از طریق این وب سایت می توانید به خدمات مسافرتی و جهانگردی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط