دوشنبه 16 فروردین 1400

اضافه شدن اسکن دست نوشته و انتقال به رایانه در گوگل لنز

اخبار
اضافه شدن اسکن دست نوشته و انتقال به رایانه در گوگل لنز
اضافه شدن اسکن دست نوشته و انتقال به رایانه در گوگل لنز

گوگل لنز (Google Lens) آماده است تا جادوی جدید خود را به نمایش بگذارد و در آخرین بروزرسانی این برنامه کاربران می توانند یادداشت های دست نویس خود را از طریق برنامه کپی کرده و به کامپیوتر خود انتقال دهند. تنها شرط لازم برای تحقق این امر این است که شما باید دست نوشته ای خوانا داشته باشید تا هوش مصنوعی بتواند آن را پردازش کند. روش انجام کار بسیار ساده است. دوربین  گوشی خود را مقابل متن نوشتاری قرار داده و متنی را که می خواهید کپی کنید، برجسته کنید و آن را در هر سندی در Google Docs برچسب بزنید. این ویژگی عالی می تواند به بسیاری از دانش آموزان و کارمندان که از خانه کار می کنند، کمک کند تا مطالب نوشتاری خود را راحت تر فایل بندی کنند.

 

برای استفاده از قابلیت مورد بحث به آخرین نسخه گوگل کروم و همچنین اپلیکیشن گوگل لنز برای اندروید و یا اپ گوگل برای iOS نیاز است. علاوه بر این باید در گوشی و کامپیوتر به اکانت گوگل یکسان لاگین کرده باشید.

حالا برای کپی کردن دست نوشته‌ ها از گوشی به کامپیوتر کافیست پس از هایلایت کردن متن مورد نظر با دوربین گوشی، آن را کپی کنید. بعد می‌توانید با رفتن به هر کدام از سندهای Google Docs دکمه Edit را زده و متن را پیست کنید. دقت متن کپی شده به دست خط شما بستگی دارد.

سایت ورج قابلیت یاد شده را کمی بی دقت توصیف کرده و می‌گوید اگر دست نوشته خوانایی نداشته باشید، پس از پیست کردن متن با چندین اشتباه تایپی مواجه خواهید شد. البته این قابلیت به خاطر قرنطینه شدن مردم و وابستگی دوباره بسیاری از آن‌ها به کاغذ و خودکار برای انجام کارهای روزانه، همچنان کاربرد زیادی خواهد داشت.

گوگل علاوه بر معرفی قابلیت کپی و پیست، ابزار تلفظ را نیز به لنز آورده است. از این پس با هایلایت کردن کلمه مورد نظر در این اپلیکیشن می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه «Listen» تلفظ آن را بشنوید. این قابلیت در حال حاضر فقط در اندروید فعال شده و در آینده برای iOS نیز عرضه خواهد شد.

در کنار قابلیت تلفظ می‌توان برای فهم عبارات تخصصی نیز از لنز کمک گرفت. برای مثال با جستجوی عبارت «Gravitational Waves» صفحه نتایج جستجوی آن داخل متن نمایش داده می‌شود. این ویژگی برای دانشجویان و والدینی که می‌خواهند به انجام تکالیف فرزندان خود کمک کنند، کاربردی خواهد بود.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط