پنج‌شنبه 16 تیر 1401

راه اندازی دلار دیجیتال با همکاری MIT (توسعه ارز دیجیتال)

اخبار
راه اندازی دلار دیجیتال با همکاری MIT (توسعه ارز دیجیتال)
راه اندازی دلار دیجیتال با همکاری MIT (توسعه ارز دیجیتال)

رییس هیات مدیره فدرال رزرو، توضیحات گسترده ای از تحقیقات و برنامه های در حال حاضر این سازمان در زمینه توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده (CBDC)، یا همان دلار دیجیتال ارائه داد. Brainard که سال هاست مسئولیت فدرال رزرو درباره فناوری لجر توزیع شده و ارزهای دیجیتالی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: فدرال رزرو در انجام تحقیق و آزمایش در این مورد بسیار فعال است. برینارد خاطرنشان کرد: “با توجه به نقش مهم دلار، ضروری است که فدرال رزرو همچنان جلودارتحقیق و تدوین سیاست در مورد CBDC باشد. وی گفت که فدرال رزرو با محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در خصوص ایجاد کدبیس CBDC در حال همکاری است.

 

جنگ سرد بانک‌های مرکزی آغاز شده است، به طوری که آمریکا صراحتا می‌خواهد تا با رمز ارز بانک مرکزی کشور چین رقابت کند. جروم پاول رییس فدرال رزرو تا این اواخر درباره اقدامات این بانک به منظور ایجاد دلار دیجیتال به رسانه‌ها اطلاعات زیادی ارائه نداده بود.

پاول طوری نشان داده بود که فدرال رزرو صرفا در حال بررسی احتمالات ایجاد CBDC است و نه بیشتر. اما لائل برینارد رییس هیات مدیره فدرال رزرو چیز دیگری گفته است.وی توضیح داد که شیوع ویروس کرونا به ما یادآوری کرد که آمریکا در زمینه پرداخت رمز ارزها تا چه حد عقب است.

وی گفت:بحران ویروس کرونا به ما اهمیت یک زیرساخت پرداختی مورد اعتماد و انعطاف‌پذیر که در دسترس تمام شهروندان باشد را یادآوری کرد.

برینارد در ادامه افزود:این نکته قابل ذکر است که پس از کاهش شدید پرداخت‌ها در اوایل بحران ویروس کرونا، بسیاری از افراد پس از دریافت کمک مالی اضطراری به خرج کردن آن پرداختند.

 

علاوه بر بررسی‌های فدرال رزرو در خصوص CBDC، کنگره آمریکا نیز چندین لایحه در خصوص صدور دلار دیجیتال در سال جاری پیشنهاد داده است.به نظر می‌رسد تمام این لایحه‌ها از شیوع ویروس کرونا به عنوان یادآوری مهم در این خصوص استفاده کرد‌ه‌اند که آمریکا به یک سیستم پرداختی مطمئن و معتبر نیاز دارد. حتی بنیاد دلار دیجیتال نیز در سال جاری در آمریکا تأسیس شده است.

علیرغم تلاش‌های پاول برای پنهان‌سازی، برینارد گفته است که شعبه بوستون بانک مرکزی رابطه چندین ساله با MIT داشته است. دانشگاه فناوری بوستون برای تحقیق و توسعه رمز ارز شناخته می‌شود.

هم‌چنین به نظر می‌رسد که در سال‌های اخیر بر روی کد دلار دیجیتال نیز کار شده است و برینارد به نوعی گفته است که این کد، متن باز خواهد بود.

برینارد در این خصوص اذعان کرد:به منظور ارتقای شناخت فدرال رزرو از رمز ارزها، شعبه بوستون فدرال رزرو چندین سال است با محققان MIT همکاری می‌کند تا رمز ارز فرضی حول محور موارد استفاده بانک مرکزی ایجاد و آزمایش کند.

وی افزود:رمز ارزها نظیر رمز ارز بانک‌های مرکزی CBDCها فرصت‌هایی را ارائه می‌دهند اما خطراتی در خصوص حریم خصوصی، فعالیت‌های غیرقانونی و ثبات اقتصادی به همراه دارند. این موضوع باعث شده است که نیاز به CBDCها برای سیستم‌های غالب پرداخت احساس شود.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط