دوشنبه 16 فروردین 1400

شیوع ویروس کرونا و دورکاری

مقالات
شیوع ویروس کرونا و دورکاری
شیوع ویروس کرونا و دورکاری

ویروس کرونا بسیاری از سازمان ها را در سطح جهانی مجبور کرده تا مدل استفاده نیروی کار از راه دور را مورد آزمایش قرار بدهند. در ادامه نتایج مورد انتظار این آزمایش تحلیل می شود.

 

در حالی که چین همچنان به مبارزه با اثرات فلج کننده Coronavirus می پردازد ، بسیاری ازسازمان ها در سطح جهان از هر کارمندی که با افراد آلوده در تماس بوده اند می خواهند تا در دوره قرنطینه(2 تا 14 روز) از خانه کار کنند. این ابتکارعمل جهانی برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا منجر به یکی از بزرگترین آزمایشهای استفاده از نیروی کار از راه دور در تاریخ شده است. در حالی که نتایج نهایی این آزمایش اجباری هنوز در حال مستند سازی است ، اجازه بدهید تا درباره برخی از فواید این مدل کاری صحبت کنیم.

 

بهره وری بیشتر

در صورت عدم وجود نظارت مدیریتی ، آیا کارمندان دورکاری بازدهی خواهند داشت؟جواب؛بله.

طی یک آزمایش که دو سال به طول انجامید”نیکلاس بلوم”استاد اقتصاد استنفورد ، عملکرد دو گروه از کارمندان بزرگترین شرکت مسافرتی چین ، (Ctrip) را که دورکاری می کردند،مورد ارزیابی قرار داد و نتایج به شرح زیر بود.

13*٪ افزایش عملکرد

*کاهش 50٪ استعفای کارمندان

*به طور کلی این شرکت 2000 دلار از هر شخصی که از خانه کار می کند سود کسب کرده است.

همچنین مطالعات دیگری راندمان بالای کارکنان از راه دور را مشخص کرده اند. CoSo Cloud با بررسی کارکنان دورکار ، متوجه شد که 77٪ راندمان کاری آنها افزایش یافته و 52٪ گفتند که احتمال دارد مرخصی کمتری بگیرند.

  • • British Telecom ، Dow Chemical و Best Buy از افزایش 35 تا 40 درصدی بهره وری از کارکنان دورکاری خود خبر دادند.
  • کارکنان دورکار American Express  چهل و سه درصد از کارمندان دفتر کاراتر بودند.
  • کارکنان دورکار AT&T داوطلب شدند 5 ساعت بیشتر ازهمتایان خود که در محل کارهستند کار کنند.
  • کارکنان دورکار”جی.دی ادوارد” 20تا25 درصد بیشتر از کارمندان حاضر در دفتر، کارآیی داشتند.

ممکن است این برای شما خیلی عجیب به نظر برسد. در یک دفتر ، ارتباطات سریع است و در صورت لزوم می توانید با یک کارمند تماس بگیرید یا به محل استقرار آنها بروید و در صورت نیاز به همکاری در زمینه ایده های جدید تجاری ، می توانید فوراً همه را به اتاق جلسات بکشید. بنابراین چرا کارمندان دورکاری بازدهی بیشتری دارند  ؟

واضح ترین پاسخ این است که حواس پرتی کمتری دارند.چراکه عوامل بیرونی کمتری اعم از سر و صدای جانبی و یا ارباب رجوع به نسبت محل کار برای عدم تمرکز دارند. در کنار اینکه تنظیم ساعات کاری هم بر عهده خود شخص دورکار می باشد. فضای خانه محلی است که با درصد بالایی آنها کنترل کاملی بر آن دارند. اگر در خارج از خانه بسیار پر سروصدا باشد ، می توانند پنجره را بسته و تهویه هوا را به دلخواه خود تنظیم کنند. و اگر در خانه خیلی پر سر و صدا باشد ،بیشتر می توانند این موضوع را کنترل کنند.

داده ها نشان می دهد که بیشتر کارمندان دورکار ترجیح می دهند در خانه بمانند. این نشان می دهد كه كاركنان قادر به تنظیم محیط خانه خود با توجه به شرایط ایده آل كاری خود هستند.یک تحقیق مشخص کرده که 84درصد از کارکنان دور کار ترجیح می دهند که در خانه به انجام وظایف خود بپردازند و 16 درصد باقی مانده کار در فضاهایی مانند کافه ها پارک و غیره را ترجیح می دهند.

بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مزایای دیگر دورکاری بیاندازیم تا بهتر بفهمیم که چرا منجر به چنین دستاوردهای چشمگیر تجاری می شود.

 

کاهش گردش مالی هزینه های کارمندان

این مورد به تنهایی منجر به افزایش حاشیه سود قابل توجهی می شود. استخدام کارمند جدید به طور متوسط ​​حدود 4000 دلار هزینه دارد و برای پر کردن یک جایگاه 42 روز طول می کشد. این منجر به هزینه در یک تجارت و با متوسط ​​نرخ گردش مالی در ایالات متحده بین 12-15٪ می شود و دورکاری می تواند رکود درکسب و کار را کاهش دهد. اجازه دادن به کارکنان برای کار از خانه قدرتمندترین نشانه قدردانی و اعتماد به کارمندان است. کارمندان از راه دور این موضوع را تشخیص می دهند و احترام و اعتماد را با راندمان کاری بالاتر تلافی می کنند.

 

ارتباطات مانند اهرم هستند. اگر به شخص دیگری ارزش دهید ، اهرمی برای سهولت انجام کارها دارید. ((گری واینرچاک))

همچنین اگر آنچه را که کارمندان می خواهند به آنها بدهید کارکنان کمتری استعفا می دهند. و داده ها حاکی از آن است که بیشتر کارمندان می خواهند گزینه کار از راه دور را داشته باشند.تحقیقی مشخص کرده که 99درصد از کارکنان مایل به انجام کار در منزل و از راه دورکاری می باشند.

 

صرفه جویی در هزینه

هم کارمندان و هم کارفرمایان از شرایط کار از راه دور بهره مند می شوند.

کارمندان دورکار هزینه های سفرها برای رسیدن به محل کار را ندارند. به طور متوسط ، آمریکایی ها سالانه بین 2000 تا 5000 دلار برای رسیدن به محل کار هزینه می کنند. با داشتن پول اضافی که به وسیله دورکاری در جیب قرار می گیرد ، کارمندان دورکار رضایت بیشتری دارند و به سایر پیشنهادات شغلی نیز توجه چندانی ندارند.

از دید کارفرمایان ، پس انداز هزینه ها بسیار بالا خواهد بود. بیایید نگاهی به اعداد پس انداز شده احتمالی  بیندازیم.

در ایالات متحده برای اجاره دفتر هر ماه بین 8 تا 23 دلار در هر فوت مربع هزینه دارد.به طور متوسط 10 کارمند در یک تجارت کوچک لازم است.هر یک از کارمندان دفتر بین 150 تا 175 فوت مربع فضا اشغال می کنند.با کمی اغماض محدوده هزینه ماهانه 12000 دلار تا 40،250 دلارخواهد بود.

بسیاری از شرکت های بسیار معتبر ، این پتانسیل صرفه جویی در هزینه را به رسمیت شناخته اند و یک مدل محل کار 100٪ از راه دور را اتخاذ کرده اند. نامهای بزرگی مانند Clevertech ، Hotjar و حتی وردپرس.

علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های اضافی ، کار از راه دور باعث کاهش مصرف برق و تولید ضایعات می شود که باعث کاهش کربن و در نتیجه کاهش آلودگی محیط زیست می شود.

 

آیا می توانید به کارمندان دورکار اعتماد کنید؟

فقدان اعتماد دلیل اصلی است که برخی از صاحبان مشاغل نسبت به اتخاذ تصمیم در مورد انجام کارها از راه دور مردد هستند. اما داده ها حاکی از این است که کارمندان به این امتیاز که از راه دور کار می کنند دقیقتر کار می کنند.

محیط روی اخلاق کار یک کارمند خوب تأثیر نمی گذارد. یک کارمند خوب بدون توجه به جایی که در آن مستقر هست ، برای شما سخت کار خواهد کرد و یک کارمند بد هم در دفتر و هم در خانه از ضعف برخوردار خواهد بود.

در حالت ایده آل ، کارفرمایان سابقه اثبات شده ای را در اختیار دارند تا به آنها کمک کنند تصمیم بگیرند به کدام یک از کارمندان ممتاز اعتماد دارند.

 

فرهنگ محل کار چیست؟

فرهنگ محل کار تأثیر شدیدی در حفظ کارمندان دارد ، بنابراین مهم است که آن را برای یک مجموعه دورکارایجاد کنید.به لطف فناوریها و به خصوص اینترنت،مدیریت و کنترل کارمندان هم کار آسانی شده است.

شما می توانید نیروی کار از راه دور خود را در تیم های مربوطه کاری گروه بندی کرده و از طریق کنفرانس ویدیویی به طور مداوم آنها را مدیریت کنید. این باعث می شود همه احساس کنند که در اداره هستند.

*به نظر می رسد که شیوع ویروس کرونا هر روزه شرکتها و مراکز صنعتی و تجاری بیشتری را به سمت انجام کارها توسط کارمندانشان از راه دور و در منزل و محل سکونت آنها سوق می دهد و شاید این مدل کاری برای همیشه به بخش جدایی ناپذیر بسیاری از موسسات و شرکتها تبدیل شود.دورکاری به طور قطع سهم زیادی در حفظ محیط زیست خواهد داشت و تجربه بشر در این مدل کاری این نظریه را به اثبات خواهد رساند.هرچند که هنوز در بسیاری از مشاغل استفاده از این روش غیرممکن به نظر می رسد اما مشاغل و کسب و کارهای بسیاری به مانند بورس و بانکداری هم هستند که قابلیت انجام کارها از راه دور توسط افراد در آنها ممکن است.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط