دوشنبه 16 فروردین 1400

صحت پیام ها با جستجو در وب، جدیدترین قابلیت واتس اپ

اخبار
صحت پیام ها با جستجو در وب، جدیدترین قابلیت واتس اپ
صحت پیام ها با جستجو در وب، جدیدترین قابلیت واتس اپ

واتس اپ، یکی از محبوب ترین سیستم عامل های پیام رسانی فوری، ویژگی جدیدی را برای کاربران ایجاد کرده است. به این صورت که کاربران می توانند صحت پیام ها که برای آنها ارسال شده را از طریق اتصال به وب دریابند.  فعلا این سرویس برای کاربران برزیل، ایتالیا، ایرلند، مکزیک، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده  در دسترس می باشد. واتس اپ می گوید که هرگز محتوای هر پیام را نمی بیند. البته در حال حاضر این ویژگی از جستجوی تصاویر و فیلم ها پشتیبانی نمی کند.

 

این پلت فرم می گوید: این ویژگی که در برنامه های Android ، iOS و وب واتس اپ موجود است ، در مرحله آزمایشی است. ویژگی جدید در شرایطی ایجاد شده که واتس اپ و سایر سیستم عامل های پیام رسانی بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد ،زیرا افراد در اوج یک بیماری همه گیر جهانی با دوستان ، خانواده ها و همکاران خود در تماس هستند. واتس اپ که در سالهای اخیر مجبور شده است با گسترش اطلاعات غلط در بستر خود مقابله کند ، چندین ویژگی را معرفی کرده و محدودیت هایی را برای کنترل هرچه بهتر در سال گذشته ایجاد کرده بود.

 

به گفته واتساپ، قابلیت مذکور به شکل ابزاری شبیه به یک ذره‌بین شیشه‌ای در کنار پیام‌های فروارد شده کاربران ظاهر خواهد شد که با ضربه زدن روی آن، پیامی‌ظاهر و از کاربر پرسیده می‌شود که آیا تمایل به بررسی صحت اطلاعات ارسالی از طریق جست‌وجو در گوگل را دارد، یا خیر.

با انتخاب گزینه «Search Web»، کاربر به صفحه سرچ گوگل هدایت خواهد شد و جدیدترین اطلاعات و اخبار مربوط به موضوع فروارد شده، نمایش داده خواهد شد. طبق آنچه واتساپ اعلام کرده، ویژگی مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌ها را بدون آن‌ها شرکت واتساپ ببیند، از طریق مرورگر خود بارگذاری کنند.

 

با کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، صحت و سقم یک پیام را که بارها به اشتراک گذاشته شده، بررسی کنند. البته آیکون فلش دوتایی فروارد، برای پیام‌هایی که چندین بار ارسال می‌شوند، همچنان قابل مشاهده است و از این طریق نیز می‌توان به پیام‌هایی با دفعات ارسال زیاد پی برد.

گستردگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این بستر را به محیطی مناسب و پربیننده برای انتشار اخبار و اطلاعات جعلی در خصوص موضوعات مختلف تبدیل کرده است. قابلیت فروارد کردن پیام‌ها در واتساپ نیز به انتشار بیشتر این پیام‌ها کمک کرده و واتساپ برای مقابله با این مساله، محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرده است.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط