دوشنبه 16 فروردین 1400

پاداش صد هزار دلاری مایکروسافت به هکر سیستم عامل لینوکس

اخبار
پاداش صد هزار دلاری مایکروسافت به هکر سیستم عامل لینوکس
پاداش صد هزار دلاری مایکروسافت به هکر سیستم عامل لینوکس

مایکروسافت به جای ویندوز 10 لینوکس را برای اجرا بر روی پردازنده‌ های مورد استفاده در گجت ‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء انتخاب کرد و اعلام کرده که اگر هکری قادر به شکستن و عبور از سپر امنیتی لینوکس سفارشی این شرکت باشد به میزان  100،000 دلار (81،000 پوند) جایزه خواهد گرفت. البته شرایط ضمیمه ای نیز وجود دارد. این برنامه به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت، از اول ژوئن تا 31 آگوست.

 

مایکروسافت سال گذشته نسخه‌ای سبک و سفارشی از سیستم عامل لینوکس برای فناوری اژور اسفیر (Azure Sphere) توسعه داد که برای اجرا بر روی پردازنده‌های مورد استفاده در گجت‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء طراحی شده است. این سیستم عامل مختص Azure Sphere و به منظور اجرای خدمات پایه‌ای و اپلیکیشن‌های ساده به شیوه‌ای امن طراحی شده است.

حال مایکروسافت از هکرها خواسته تا امنیت فناوری Azure Sphere را به چالش بکشند. این شرکت به هکرهایی که بتوانند از سد امنیتی Pluton و یا سندباکس Secure World عبور کنند، تا ۱۰۰ هزار دلار جایزه می‌دهد. این برنامه باگ باونتی جزو یک چالش سه ماهه است که از اول ژوئن تا ۳۱ اوت ادامه خواهد داشت. مایکروسافت به طور ویژه به دنبال محققان امنیتی گردد که بتوانند از سپر امنیتی لینوکس سفارشی این شرکت عبور کنند.

 

مایکروسافت در کنفرانس بیلد سال گذشته از فناوری Azure Sphere رونمایی کرد. شرکت‌هایی مثل استارباکس از این فناوری برای ارتقای امنیت تجهیزات فروشگاهی خود استفاده می‌کنند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اینترنت اشیاء را یکی از حوزه‌های با اهمیت برای مایکروسافت دانسته و کسب و کار فضای ابری این شرکت را به عنوان «بزرگ ترین کسب و کار سخت افزاری در مایکروسافت» توصیف کرده است. او توجه خود را معطوف میلیاردها گجت مبتنی بر اینترنت اشیاء کرده که به گفته تحلیلگران تا یک دهه آینده فراگیر خواهند شد.

فناوری Azure Sphere نقش مهی در این بین دارد و می‌خواهد امنیت گجت‌ها را ارتقا داده و مدیریت آن‌ها را آسان تر کند. علاوه بر این به غول نرم افزاری در دستیابی به اهدافی فراتر از ویندوز و وفق دادن این شرکت با فضایی که هر چه بیشتر در حال حرکت به سمت رایانش ابری است، کمک می‌کند.

افراد علاقمند می‌توانند از طریق این لینک در برنامه گفته شده ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط