دوشنبه 16 فروردین 1400

چطور هوش مصنوعی تا 2050 جهان را تغییر خواهد داد

مقالات
چطور هوش مصنوعی تا 2050 جهان را تغییر خواهد داد
چطور هوش مصنوعی تا 2050 جهان را تغییر خواهد داد

در دهه گذشته، هوش مصنوعی از یک تصویر علمی تخیلی به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. ما از سیستم های هوش مصنوعی برای تعامل تلفن های خود با دستیاران صوتی مانند سیری، الکسا و همچنین اتومبیل های ساخته شده توسط تسلا در جهت تفسیر و تجزیه و تحلیل محیط اطراف خود استفاده می کنیم. حتی برای خرید هوش مصنوعی گوگل تصمیم می گیرد که براساس فعالیت جستجوی ما چه نتیجه ای را به ما نشان بدهد. در حال حاضر الگوریتم های مصنوعی هوشمند اینجا هستند و زندگی ما را تغییر داده اند.

 

هوش مصنوعی(AI) چیست؟

هوش مصنوعی فناوری آینده است. AI شبیه سازی فرایندهای هوش انسانی توسط ماشین ها و به خصوص سیستم های رایانه ای است. هوش مصنوعی شاخه ای از علوم رایانه است که به ساخت و ساز و استقرار سیستم های هوشمند که مانند هوش انسان ها عمل می کند و قادر به جایگزینی انسان ها در انجام کارهای سنگین است. به طور خلاصه هوش مصنوعی جمع آوری داده ها در هر موضوعی و استفاده از آن داده ها  در کوتاه مدت و بلند مدت است. این موضوع هم در مورد انسانها و هم برای ماشینها صدق می کند.این وظایف اساساً شامل 3 مرحله است: * یادگیری (یعنی جمع آوری اطلاعات لازم برای استفاده کارآمد از آنها) ** استدلال (استفاده از قوانین برای برداشت نتیجه گیری منطقی) و تصحیح خطاها.

 

چرا هوش مصنوعی بسیار مهم است؟

هوش مصنوعی بطور گسترده توسط موسسات جهانی پذیرفته می شود. این قسم ازتکنولوژی ابزاری مهم برای کسب و کارها و اهداف تجاری است. امروزه هوش مصنوعی نقش مهمی را برای شرکت هایی که به دنبال برداشتن حداکثر مقدار خروجی از داده های جمع آوری شده با فرآیندهای خودکار و بهینه شده هستند ، ایفا می کند. AI به بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، زیرا تقریباً در هر بخشی مورد استفاده قرار می گیرد. هوش مصنوعی تلاشها و فعالیتهای انسانی را کاهش می دهد. استفاده از ماشین آلات برای انجام سریع کارها، کارآمدی و مقرون به صرفه بودن باعث سودآوری سازمان و دستیابی به نتایج بدون خطا می شود. در نتیجه ، این سیستم در سیستم های بانکی-مالی ، علوم پزشکی ، صنایع سنگین ، بخش حمل و نقل ، بخش خدمات ، بخش بازی و غیره مورد استفاده گسترده قرار می گیرد.

 

آینده AI

مهندسان در حال طراحی سیستم هایی هستند که می توانند هوش انسانی را به اجا در آورند. فهم و تکرار در هوش مصنوعی فواید زیادی دارد. جدا از درمان آسیب های مغزی ، بیماری ها ، پیشرفت در فناوری ارتباطات ، شبیه سازی های رایانه ای ، ارائه پشتیبانی برای مشتری ، مغز مصنوعی به طرز گسترده ای به طراحی ماشین هایی کمک می کند که تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشند. می توان نقش های مهم آنها را در شناخت صدا ، پاسخ به پیام های انسانی مشاهده کرد . با این حال ، درآینده بسیار بیشتر از آنچه امروز قادر به تحقق آن شده ایم،با هوش مصنوعی شگفت زده خواهیم شد.

یادگیری ماشین حتی برای تجزیه و تحلیل رفتار انسان و اعلام هشدار با شناسایی زبان مشترکی که توسط تروریست ها به کار می رود، برای اقدام  موثربه کار گرفته می شود. همچنین از همین فناوری می توان برای ردیابی مخالفان سیاسی یا ارائه دهندگان اخبار جعلی استفاده کرد.

 

چگونه هوش مصنوعی جهان را تا سال 2050 تغییر خواهد داد

سرگرمی

در آینده می توانید روی کاناپه بنشینید و فیلمی دلخواه سفارش دهید که شامل بازیگران مجازی مورد نظر شماست. در همین حال ، استودیوهای فیلم ممکن است در آینده از برنامه های پیش بینی پیشرفته استفاده کرده و داستان فیلمنامه را تجزیه و تحلیل تقاضا را پیش بینی کنند.

 

دارو و پزشکی

چرا دارویی که می تواند مناسب شما باشد ، برای یک فرد دیگر ​مناسب نیست؟ الگوریتم های هوش مصنوعی پزشکان و بیمارستان ها را قادر می سازد تا داده ها را بهتر تجزیه و تحلیل کرده و مراقبت های بهداشتی خود را با ژن ، محیط و سبک زندگی هر بیمار تنظیم کنند. از تشخیص تومورهای مغزی گرفته تا تصمیم گیری بهتر در درمان سرطان ؛هوش مصنوعی باعث ایجاد انقلاب در پزشکی فردی خواهد شد.

 

امنیت سایبری

در سال 2015 حدود 707 میلیون مورد نقض امنیت سایبری رخ داده است و تنها در نیمه اول سال 2016 554 میلیون نفرمورد حملات سایبری قرار گرفتند. شرکت ها در تلاش هستند که یک قدم جلوتر از هکرها بمانند. کارشناسان USC می گویند که توانایی های خودآموزی و اتوماسیون فعال شده توسط AI می تواند از داده ها به طور منظم تر و با امنیت بیشتری محافظت کند و مردم را از تروریسم و ​​حتی سرقت هویت ایمن نگه دارد. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی قبل از اینکه هکرها  بتوانند مقادیر انبوهی از اطلاعات را بدزدند یا باعث ویرانی شوند ، به دنبال الگوهای مرتبط با ویروس های مخرب رایانه و برنامه ها هستند.

 

وظایف حیاتی

دستیاران هوش مصنوعی به افراد مسن کمک خواهند کرد که فارغ از کمک دیگران،مستقل باشند. ابزارهای هوش مصنوعی مواد غذایی را در دسترس نگه می دارند ، با خیال راحت به اشیاء موجود در قفسه های بلند دسترسی پیدا می کنند و حرکت را در خانه یک فرد مسن کنترل می کنند. این ابزار می تواند چمن زنی و شستشوی پنجره ها را انجام داده و حتی کمک به حمام کردن و بهداشت آنان بکند. بسیاری از مشاغل دیگر که بدنی هستند برای ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب هستند. حتی با کمک هوش مصنوعی ممکن است زمینه های خطرناکی مانند معدن کاری، آتش نشانی ، پاکسازی مین ها و دست زدن به مواد رادیواکتیوهم بدون حضور انسان به انجام برسد.

 

حمل و نقل

موضوعی که ممکن است هوش مصنوعی در آینده نزدیک بیشترین تأثیر را داشته باشد،صنعت حمل و نقل با کمک خودروهای خودران است. برخلاف انسان ، رانندگان AI هرگز دچار حواس پرتی به هرعلتی نمی شوند.در حال حاضر خودروهای خودران در بعضی از نقاط جهان به کار گرفته شده اند و انتظار می رود که تا سال2030 در اکثر نقاط دنیا این اتومبیلها را مشاهده کنیم. امروزه لوکوموتیورانان  کمتر از قبل بر روی ریل ها در شهرهای اروپا حضور دارند ، و بوئینگ در حال ساختن یک هواپیمای جت کاملا خودکار و بدون نیاز به حضور خلبان است.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط