دوشنبه 16 فروردین 1400

رشته های محبوب و پرتقاضای فریلنسری

مقالات
رشته های محبوب و پرتقاضای فریلنسری
رشته های محبوب و پرتقاضای فریلنسری

فریلنسری در هر شاخه کاری همراه با احساس آزادی بیشتر و تا حدی رییس خود بودن است. زمانی که سفارشات کاری شما در حد معقول و به طور مرتب باشد شاهد درآمد چشمگیری خواهید بود. البته نقاط ضعف وجود دارد مانند هزینه های  مرخصی در زمان بیماری و یا مرخصی برای تعطیلات را به مانند یک کارمند سنتی نخواهید داشت و اگر سفارش کاری نداشته باشید بالطبع درآمدی هم نخواهید داشت. بنا به شواهد موجود اقبال به مشاغل فریلنسر با یک روند رو به رشد در سطح جهان همراه است و ما به پنج مورد از محبوب ترین رشته های پرتقاضا در حوزه فریلنسری اشاره خواهیم کرد. با ارزی پی همراه باشید.

 

اکثر مشاغل
بله ، تقریباً هر کاری که می تواند به عنوان یک شغل ثابت و رسمی به طور تمام وقت انجام شود ، توسط شخصی که عنوان فریلنسر را دارد، نیز می تواند انجام شود. اگر شما یک مهارت خاص دارید یا می توانید نیازهای یک شرکت را برآورده کرده و وظایف را به انجام برسانید، می توانید فرصت های کار نیمه وقت را در هر صنعت و سازمانی پیدا کنید.

اگر پیش زمینه شما IT ، منابع انسانی ، فروش ، مدیریت ، وکالت و … است – آنچه که باید انجام دهید این است که در یک  موسسه  یا وبسایت مرجع مشاغل فریلنسری ثبت نام کنید(معمولا ثبت نامها رایگان است) و از این طریق شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و به سادگی می توانید با شرکتی که می خواهد انعطاف پذیر بوده و نیازی به کارمندان تمام وقت ندارد،شروع به کار کنید.حتی می توانید با کارفرما در مورد هزینه های زمان بیماری و تعطیلات به توافق برسید .

همچنین می توانید وب سایت های شرکتها را بررسی کنید و به دنبال عنوان استخدام  یک کارمند موقت یا فریلنسر باشید.


صنعت تبلیغات

بدیهی است ، صنایعی مانند بخش تبلیغات و بازاریابی وجود دارند که به طور معمول با فریلنسری در ارتباط هستند. این موارد می تواند شامل تبلیغات ، طراحی هنری ، کپی رایت ، طراحی وب ، برنامه ریزی و حسابداری باشد.

همه موارد فوق منوط به انجام کاردر کوتاه مدت است . موسسه ها غالباً برای تقویت توانایی های داخلی خود و بالا بردن ظرفیت کاری و سودآوری به فریلنسر ها در زمینه های فوق نیاز دارند.

فرقی نمی کند که شما یک طراح هنری هستید یا یک سازنده وب و یا کپی رایتر،آنچه که در تمام فریلنسرها در این صنعت مشترک است ، داشتن تجربه در کنار کار با رزمومه قوی برای نشان دادن توانایی های شماست. فراموش نکنید ، شما باید به سرعت وارد خط کارزارشوید و لازم است که پاسخگو و مشتاق و مایل به سازگاری با فرهنگها ،رفتار واخلاق  مختلف و متفاوت و گاهی هم یادگیری و آموزش سریع در حین کار باشید. حتی اگر شما تجربه کمی دارید – لازم است یک نمونه کار را با ایده های خوب به نمایش بگذارید یا نشان دهید که دانش کاملی از کارهایی که از شما خواسته شده است انجام دهید،دارید.
شما باید انعطاف پذیر باشید (مگر اینکه بسیار تقاضا داشته و با تجربه باشید). نرخ انجام کارها هم در یک رشته مشخص برای موسسات مختلف متفاوت است،بنابراین شما باید سازگار باشید و تصویر بزرگتری را از آینده کاری خود را در مذاکرات ببینید.

 

مشاور IT

نیاز به مشاوران IT فریلنسرقابل کتمان نیست. وظیفه اصلی شما این است که با مشتری ها همکاری کنید تا ساختار و کارآیی سیستم های IT را بهبود ببخشید.

تجربه در اینجا مهم است و هرگز بدون داشتن تجربه وارد این کار نشوید.شما باید راهنمایی های استراتژیکی برای سازمان ها در مورد فناوری اطلاعات و زیرساخت های فناوری اطلاعات ارائه دهید ، بنابراین این سازمانها به طور قطعی سابقه موفقیت آمیز شما را جستجو خواهند کرد.

داشتن تجربه شما برای کاربا یک شرکت خوب امری ضروری است و بسیاری از فریلنسر ها تصمیم می گیرند خدمات خود را به شرکتی که قبلاً تمام وقت در آنجاکار کرده بودند ، ارائه دهند. به عبارت دیگر ، شما به سادگی نحوه کار برای شرکتی را که قبلاً در آن مشغول به کار بوده اید را می توانید تغییر می دهید.

دانش و شایستگی در انجام کاردر فناوری اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چه بیشتر بتوانید کار صحیح انجام دهید مهارت های شما بیشتر به چشم می آید. خوشبختانه ، مهارتهای شما برای شرکتهایی که به دنبال صرفه جویی در پول و همچنین افرادی که مایل به گسترش کار خود هستند مفید خواهند بود.

 

رونویسی / ترجمه

اگر مهارت تایپ کردن و شنیدن خوبی دارید می توانید به عنوان یک رونویس یک زندگی کاری مستقل خوبی داشته باشید. در این کار در اصل شما باید بتوانید گفتار بر روی نوارهای صوتی را بر روی کاغذ رونویسی کنید.

نوارهای جلسات ، نامه های دیکته شده یا مصاحبه به شما داده می شود و انتظار می رود محتوای این مطالب را برای اهداف مورد نظر کارفرما بر روی کاغذ بیاورید. شما می توانید از طریق یک آژانس رونویسی حرفه ای سفارش کار بگیرید کار کنید.همچنین اگر می خواهید به عنوان مترجم کار کنید ، داشتن دانش خوبی در ترجمه می کنید لازم است. اغلب در مورد مهارتهای زبانی شما سوال نمی شود اما در مورد زمینه ترجمه شما(علمی وفلسفی و…) و درک شما در این موارد از شما سوال خواهد شد.

 

طراحی و تصویر سازی

طراحان خوب به نوعی هنرمند هستند و به همین ترتیب تمایل به انجام کارها به صورت آزاد دارند.

امروزه تقریباً در تمام زمینه ها نیاز به خدمات یک طراح آزاد است. مسئولیت های یک طراح آزاد با توجه به حوزه کاری متفاوت است.

در این رشته از مشاغل فریلنسری گذشته از آموزش و مهارت های هنری خود شما بیش از هر چیزی نیاز به سبک دارید. سبک  کاری شما می تواند تقریباً هر چیزی باشد. مختصر و مفید برای مجلات فنی؛ سرگرم کننده یا خنده دار برای کارتون؛ قدرتمند  وجذاب برای روزنامه ها.

در این کاردر مورد خود به عنوان یک ارتباط دهنده فکر کنید و اینکه چگونه کار شما به مشتری شما در برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. نمونه کارها اصلی ترین ابزار فروش شما خواهد بود و می توانید کارها را بصورت آنلاین ارسال کنید یا نام خود را در یک آژانس حرفه ای ثبت کنید که از طرف شما متخصص در فروش خدمات شما است.

 

* با تجربه و اطمینان به خود می توانید به عنوان یک فریلنسر به دنبال یک زندگی خوب باشید و توجه داشته باشید که الزاما نیاز به تجربه زیاد برای شروع کاردر مشاغل فریلنسری نیست. مطمئناً تجارب به شما کمک می کنند ، اما شما با نشان دادن استعداد ، اشتیاق و نگرش مثبت ، اولین بازخوردهای مثبت رادریافت خواهید کرد.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط