دوشنبه 16 فروردین 1400

معرفی گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip)

اخبار
معرفی گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip)
معرفی گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip)

قبل از سال 2019، وجود گوشی های هوشمند تاشو چیزی بیشتر از یک  ایده  و رؤیای دور به نظر نمی رسید. با این حال، به لطف نوآوری های سامسونگ، هواوی و موتورولا، تلفن های تاشو در دنیای واقعی در دسترس قرار گرفتند. به دنبال عرضه “گلکسی فولد” در سال گذشته، سامسونگ اکنون رویکردهای متفاوتی در تولید گوشی های تاشو با عرضه Galaxy Z Flip در پیش گرفته است. می توان گقت که Z Flip بر خلاف گلکسی فولد که بیشتر شبیه به یک تبلت می باشد، گوشی هوشمندی است که شبیه به گوشی های هوشمند معمولیست با این تفاوت که تاشو است و فضای کمتری را اشغال می کند.  چیزی که در Z Flip و Fold مشترک است، وجود یک لولای فوق العاده قابل اعتماد است. درست مانند گلکسی فولد، Z Flip برای 200000 مرتبه باز و بسته کردن  بدون بروز هیچ مشکلی ضمانت داده شده است، یعنی اینکه که لولا باید حدود 5 سال با استفاده عادی دوام داشته باشد. این دستگاه با قیمت تقریبی 1380 دلار و در رنگ‌های مشکی، بنفش و طلایی به بازار عرضه شده است.

 

اسمارت فونی که دومین گوشی مجهز به نمایشگر تاشوی سامسونگ به حساب می‌آید و با نسخه قبلی خود یعنی گلکسی فولد، تفاوت‌هایی  در ابعاد و اندازه و مشخصات فنی دارد. این گوشی از یک نمایشگر 6.7 اینچی امولد با نسبت ابعاد 22:9 بهر می‌برد و میزان رزولوشن آن نیز 1080 در 2636 پیکسل عنوان شده است.این میزان رزولوشن در نوع خود قابل توجه است؛ به طوری که اگر بخواهیم مقایسه کنیم می‌توان گفت که  رزولوشن گلکسی زد فلیپ، تقریبا 50 درصد بیشتر از محصولات مشابهی همچون موتورولا ریزر است که چندی پیش معرفی شد.

همچنین در گلکسی زد فلیپ، از نمایشگر ثانویه 1.1 اینچی سوپرامولد استفاده شده که در قسمت پشتی بدنه جای گرفته و نمایش نوتیفیکیشن‌ها را برعهده دارد. تقریبا کل بدنه دستگاه با پوششی از محافظ صفحه گوریلا گلس 6 پوشانده شده است.

در خصوص توان پردازشی این گوشی نیز باید گفت که انرژی دستگاه از طریق پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود. این گوشی تنها در یک نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

علاقمندان به عکاسی موبایلی نیز می‌توانند عکس‌های باکیفیتی را با گلکسی زد فلیپ ثبت کنند. در این گوشی از یک دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 استفاده شده است. دوربینی که در قسمت داخلی گوشی نیز جای گرفته از رزولوشن 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد.

انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن گلکسی زد فلیپ از طریق یک باتری 3300 میلی آمپری تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد قابلیت شارژ وایرلس و نرم افزار اندروید 10 با رابط کاربری One UI 2.0 است.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط