دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

همکاری صرافی ارز دیجیتال کوین بیس با ویزا کارت

اخبار، مقالات ویزا کارت
همکاری صرافی ارز دیجیتال کوین بیس با ویزا کارت
همکاری صرافی ارز دیجیتال کوین بیس با ویزا کارت

شرکت ارائه دهنده خدمات ارزدیجیتال کوین بیس مستقر در ایالات متحده به اولین شرکتی تبدیل شده است که به عنوان یک عضو اصلی ویزا کارت مورد تأیید قرار گرفته است. این عضویت باعث می شود Coinbase بدون اتکا به صادرکنندگان شخص ثالث کارت های بدهی ویزا را مستقیماً صادر کند. این حرکت حدود ده ماه پس از همکاری Coinbase با ویزا برای راه اندازی کارت کوین بیس صورت گرفته است. به این صورت مشتریان می توانند تا مانده حساب های رمز ارز خود را مستقیماً از حساب Coinbase برداشت کنند و هم اکنون در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در دسترس کاربران است.

 

عضویت کوین بیس در ویزا، تکامل رابطه کنونی این دو شرکت است به طوری که طی آن، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس می‌تواند کارت اعتباری بر بستر ویزا ارائه دهد. این کارت که به اسم کوین بیس کارت شناخته می‌شود به مشتریان ساکن کشورهای اتحادیه اروپا امکان می‌دهد تا چندین ارز مختلف خرج کنند.اگرچه خود این کارت دارای عملکرد بین المللی است، اما مردم ساکن در کشورهای خارج از مناطق تحت پوشش نمی‌توانند آن را سفارش دهند. کوین بیس گزارش داده است که شاهد بیشترین استفاده از این کارت در بریتانیا و پس از آن ایتالیا، اسپانیا و فرانسه خواهیم بود.

این صرافی با یکپارچه سازی مستقیم با ویزا وعده داده است که خواهد توانست خدمات و پشتیبانی بیشتر ارائه دهد. این شرکت بیان کرده است که اولین شرکت مختص به ارز دیجیتال است که به عضو اصلی ویزا می‌شود.

تاریخچه کارت های اعتباری

نسخه کنونی این کارت مورد نظر در سال ۲۰۱۹ در بریتانیا عرضه شده است، اما کوین بیس از قبل از کارت اعتباری شیفت (Shift) پشتیبانی می‌کرد. موجودی این کارت اعتباری از طریق موجودی حساب صرافی کاربر تامین میشد. این سرویس در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بود.

کارت اعتباری شیفت نیز همانند بسیاری از کارت های اعتباری دیگر، با بوف مجوز WaveCrest ویزا کارت در اوایل سال ۲۰۱۸ با مشکلات شدید مواجه شد. این شرکت یکی از صادرکنندگان فعال در زمینه صدور تقریبا تمام کارت های اعتباری مختلف برای کاربران ارز دیجیتال بوده است. فعالیت شیفت در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۹ متوقف شد.

نسخه جدید این کارت از Paysafe Financial Services، شرکت مسئول محصولاتی نظیر Skrill و PaysafeCARD پشتیبانی می‌کند. هنوز مشخص نیست که چه زمانی و چگونه انتقال به کارت های اعتباری صادر شده توسط کوین بیس رخ خواهد داد.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط