دوشنبه 16 فروردین 1400

تولید ماسک مترجم در ژاپن

اخبار
تولید ماسک مترجم در ژاپن
تولید ماسک مترجم در ژاپن

در ماه دسامبر سال 2019 یک coronavirus جدید (2019-CoV) در ووهان چین پدیدار شد. این ویروس باعث یک بیماری تنفسی خفیف می شود که می تواند به ذات الریه تبدیل شده و در برخی موارد کشنده باشد. با شیوع این ویروس و پس ازمطالعات صورت گرفته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مهمترین ابزار جلوگیری از ابتلا به کرونا تنها ماسک می باشد.

 

همین موضوع باعث شده که برندهای معروف تولید پوشاک و مخترعین به طور همزمان در پی یافتن راه هایی برای ایجاد ماسک های شیک یا کاربردی برای به حداقل رساندن خطرابتلا بین افراد باشند. در ژاپن ، یک شرکت نوپا به نام Donut Robotics اخیراً در پاسخ به مشکل در صحبت با ماسک صورت ، “ماسک هوشمند” خود را به تولید رسانده است. این ماسک هوشمند می‌تواند حرف‌های کاربر را به هشت زبان ترجمه کند.این فناوری به منظور آسان‌تر کردن ارتباطات و فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی شده است.

ماسک هوشمند این استارتاپ ژاپنی “سی‌فیس”( C-Face) نام دارد و می‌تواند متن را ترجمه کرده، صدای کاربر را تقویت کند و گفتار را به هشت زبان مختلف ترجمه کند.

بخش‌هایی در قسمت مقابل ماسک وجود دارد که برای تنفس حیاتی است. بنابراین این ماسک هوشمند یک عامل محافظ در برابر کروناویروس نیست.در عوض برای این طراحی شده است که روی یک ماسک استاندارد صورت پوشیده شود.

در تولید  “سی‌فیس” از  پلاستیک و سیلیکون استفاده شده و دارای یک میکروفن است که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود.این سیستم می‌تواند زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای، ویتنامی، اندونزی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی را ترجمه کند.

طبق گزارش رویترز ، اولین سری از 5000 تولید شده با قیمت 40 دلاردر ماه سپتامبر در ژاپن عرضه می شود و مدیرعامل این استارتاپ قصد دارد آن را در خارج از کشور یعنی در ایالات متحده ، اروپا و چین به فروش برساند. اما هیچ خبری مبنی بر اینکه آیا c-mask در سایر کشورها وجود خواهد داشت ، هنوز منتشر نشده است.

در ابتدا این نرم‌افزار ترجمه برای یک ربات طراحی شده بود ولی با اجباری شدن ماسک زدن، دونات رباتیکز این فناوری را در ماسک به کار گرفت.

این شکل جدید از زندگی چالش های جدیدی را برای روزمره  بشر به همراه آورده است. موارد ساده ای مثل صحبت بدون ترس فعلا امکان پذیر نیست.اما خوشبختانه ، کسانی هستند که این روشها را با روشهای خلاقانه ای در آمیخته اند تا ما را بدون تماس مستقیم نزدیک به هم نگه دارند.

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط