سه‌شنبه 15 شهریور 1401

درگاه پرداخت بین المللی

مقالات پی پال
درگاه پرداخت بین المللی
درگاه پرداخت بین المللی

درگاه پرداخت بین المللی برای سایت یک رویای همه گیر است. بسیاری از افراد دوست دارند در سایت درگاهی را برای دریافت و نقد کردن درآمد ارزی خود داشته باشند. تا از این طریق به سودآوری بیشتری برای کسب و کار خود دست یابند. این کار در تمامی نقاط دنیا ممکن است. اما در ایران شما برای انجام اینکار نیاز به واسط ها و سایت هایی دارید. که اینکار را برا ی شما انجام دهد. سایت ارزی پی از جمله آن سایت هایی است که به شما در راه نیل به هدف؛ درآمد ارزی کمک می کند.

در انتخاب درگاه پرداخت بین المللی برای سایتمان به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از آنکه بخواهید بهترین سیستم پرداخت الکترونیکی متناسب با خود را انتخاب کنید. باید به موارد ذیل توجه ویژه کنید.

امنیت

از آنجایی که در معاملات الکترونیکی راهی برای تأیید هویت مشتری وجود ندارد. احتمال تقلب نسبت به معاملات حضوری بسیار بیشتر است. از این رو شما به یک درگاه پرداخت ارزی با امنیت بالا نیاز دارید. درگاه شما باید دارای مشخصاتی باشد که به مشتری اطمینان دهد که از جای امن در حال خرید کردن است. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

  • دارای رمزنگاری نقطه به نقطه (P2PE)
  • تشخیص کلاهبرداری
  • بیمه نقض اطلاعات

درگاه پرداخت بین المللی

هزینه

برای استفاده از یک حساب تجاری علاوه بر هزینه هر تراکنش و هزینه اشتراک ماهانه، ممکن است ناگزیر از پرداخت هزینه هایی چون: هزینه نگهداری حساب، بیانیه، راه اندازی و بازپرداخت نیز باشید. پس انتخاب یک درگاه مقرون به صرفه از واجبات است. البته لازم به ذکر است که ارزان بودن همیشه معیار خوبی برای انتخاب نیست و تنها مقرون به صرفه بوده نشان دهنده یک درگاه پرداخت بین المللی خوب نیست.

ارائه خدمات به مشتری

اگر به سبب بروز مشکل در دروازه پرداختتان در یک بازه زمانی قادر به پذیرش تراکنش نباشید، ممکن است خسارات جبران ناپذیری ببینید. پس باید درگاهی را انتخاب کنید، که مداوم پاسخگو و ناظر باشد. درگاه پرداخت ارزی را انتخاب کنید که در هفت روز هفته و 24 ساعته در دسترس و پاسخگو باشد. در واقع در قانون فروش باید بدانید که رضایت مشتری از مهم ترین اقدامات برای کسب و کار شما است.

روش های متنوع پرداخت

برای جلب رضایت مشتری و جلوگیری از ریزش آن لازم است در گاهی را انتخاب کنید؛ که بتواند تا حد امکان بیشتر روش های پرداخت را بپذیرد. روش های پرداخت بسیار متنوع است از کیف پول های دیجیتال مانند: پی پال و گوگل پلی گرفته تا شیوه های پرداختی مانند ویزا کارت، مستر کارت و … .

شما باید از بین این شبکه گسترده همواره روشی را انتخاب کنید که از بیشتر شیوه ها حمایت می کند و مشتری به راحتی می توانید از طریق این درگاه پرداخت بین المللی کار خود را انجام دهد. در ضمن اگر در سطح بین المللی فروش دارید، باید یک نوع ارائه دهنده پرداختی را برگزینید که ارزهای خارجی و شبکه های کارت اعتباری را می پذیرد.

درگاه ارزی

داشتن سازگاری

در صورتی که شما از یک حساب تجاری و پلتفرم تجارت الکترونیکی استفاده می کنید؛ باید یک درگاه پرداخت ارزی پیدا کنید که با آن ادغام شود. ارائه دهندگان درگاه پرداخت شما باید با اکثر خریداران تجارت و سیستم عامل های تجارت الکترونیکی و اماکن بازار همکاری لازم را داشته باشند. البته لازم به ذکر است که همکاری با آمازون و برخی از بازارهای بزرگ یک گزینه مهم است.

انواع درگاه های پرداخت ارزی؛ انتخابی متناسب با نیازتان

موارد یادشده فوق، تنها بخشی از نکات است که هنگام ایجاد درگاه پرداخت ارزی باید مورد توجه قرار دهید. پس از دسته بندی و اولویت بخشی به این خواسته ها می توانید؛ از میان انواع درگاه پرداخت بین المللی برای سایت خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. که در ادامه مهم ترین و بهترین درگاه را گفته و به توضیح برخی پرداخته ایم.

  1. Amazon
  2. Authorize.net
  3. PayPal
  4. BrainTree
  5. Stripe

اوتورایز؛ امکان پرداخت مستقیم از طریق کارت اعتباری

این درگاه پرداخت بین المللی به سبب آنکه امکان پرداخت اینترنتی با هر حساب تجاری را ممکن می کند. بدل به یکی از  جامع ترین ارائه دهندگان درگاه پرداخت در بازار شده است. همچنین سهولت کار برای نقل و انتقال مالی را برای فروشگاه های اینترنتی و خریداران فراهم می آورد.

از آنجایی که مشتریان شما،  می توانند از طریق کارت اعتباری مستقیما پرداخت را انجام دهند. Authorizie  یک فرایند یکپارچه است. که می تواند به شما این امکان را بدهد. که به راحتی پرداخت ها را در وب سایت خود بپردازید.

درگاه پرداخت ارزی

استریپ؛ رقیب سرسخت پی بال

این درگاه پرداخت بین المللی که رقیب سر سخت پی بال است؛ درگاه بیش از صد نوع واحد ارزی مختلف را پشتیبانی می کند. گفتنی است؛ درگاه پرداخت اینترنتی Stripe یک درگاه پرداخت متصل به  حساب بازرگانی تجمعی است. لذا این درگاه پرداخت ارزی بین المللی، کلیه روش های پرداخت عمده و پرداخت از طریق PayPal را می پذیرید.

پی پال؛ امن ترین درگاه پرداخت بین المللی برای سایت

افتتاح حساب پی پال، به سبب امنیت بالا، سرعت نقل و انتقال پول و سهولت دز استفاده از محبوب ترین درگاه های پرداخت بین المللی برای سایت به حساب می آید. این درگاه یک شرکت آمریکایی است که از طریق آن می توان در سطح جهانی پول منتقل کرد. از دیگر کاربردهای پی پال امکان ثبت نام در آزمون ها، کنفرانس ها و سمینار های بین المللی، انجمن‌های علمی و اشتراک مجلات خارجی، رزرو هتل است.

پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر مقاله«خدمات پی پال» را بخوانید.

درگاه پرداخت بین المللی برای سایت

 Amazon؛ درگاهی مناسب افرادی که محصولات خود را درآمازون می فروشند.

با درگاه پرداخت امازون کاربران می توانند معامله خود را با استفاده از گواهینامه های آمازون انجام دهند؛ نکته جالب آنکه این درگاه  می تواند متناسب با ظاهر وب سایت شما تنظیم شود. لازم به ذکر است: درگاه پرداخت امازون به ازای هر تراکنش داخل امریکا 0.3دلار+2.9% و به ازای تراکنش های خارج از مرز های امریکا 0.3 دلار+3.9% دریافت میکند.

سخن پایانی:

استفاده از درگاه پرداخت بین المللی برای سایت، و درگاه پرداخت دلاری این امکان را به شما می دهد که مشتریانی در خارج از کشور پیداکید؛ و از این طریق درآمد ارزی داشته باشید. برای این منظور بنا به درخواست و نیاز خود می توانید از انواع درگاه های بین المللی استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد آن است که، شما برای بهره مندی از مزایای این درگاه ها نمی توانید به تنهایی اقدام کنید. بلکه لازم است این کار را به موسسات معتبر پرداخت های بین المللی مانند سایت ارزی پی بسپارید.

برگرفته از: devathon.com

اشتراک گذاری این مطلب
مطالب مرتبط